Gå til innhold

Skanningproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dokumentskanning har jeg brukt et program som heter MS Office Document Imaging, og som jeg synes er veldig anvendlig. Nå fungerer det imidlertid ikke lenger, det kommer opp en plakat som sier "Kan ikke initialisere skanneren, kontroller skannertilkoplingen og programvaren for skanneren".

Jeg bruker en multifunksjonsprinter, som virker for de andre funksjonene, den virker også med andre skannerprogram. Programmet inngår i MS Office, som jeg derfor har reinstallert, men til ingen nytte.

Er det noen som kan hjelpe?

Skrevet

Har du forsøkt å reinstallere programvaren til multifunksjonsskriveren?

Skrevet

Har du forsøkt å reinstallere programvaren til multifunksjonsskriveren?

Jeg har reinstallert driveren, men ikke annen programvare. Jeg har en CD som bl.a. inneholder "printer and scanner setup". Er det dette som er programvaren?

Skrevet

Jeg har reinstallert driveren, men ikke annen programvare. Jeg har en CD som bl.a. inneholder "printer and scanner setup". Er det dette som er programvaren?

Ja, det høres sånn ut. Eller - for å være ærlig så er jeg usikker. Det er år og dag siden jeg installerte noe ifbm. en skriver/scanner. Men det kan umulig skade å installere den på nytt.

Eller du kan prøve å scanne fra et bildebehandlingsprogram, om du har et på maskinen? Adobe Photoshop, Jasc Paint Shop Pro, Microsoft Photo Editor eller andre programmer. Scanner-muligheten ligger vanligvis under Fil-menyen i slike programer, så Acquire - Twain.

Lykke til!

Skrevet

Ja, det høres sånn ut. Eller - for å være ærlig så er jeg usikker. Det er år og dag siden jeg installerte noe ifbm. en skriver/scanner. Men det kan umulig skade å installere den på nytt.

Eller du kan prøve å scanne fra et bildebehandlingsprogram, om du har et på maskinen? Adobe Photoshop, Jasc Paint Shop Pro, Microsoft Photo Editor eller andre programmer. Scanner-muligheten ligger vanligvis under Fil-menyen i slike programer, så Acquire - Twain.

Lykke til!

Jeg forsøker en reinstallering. Takk for hjelpen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...