Øyvind H. Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hei, jeg er en gutt på 17 år som har siden 2003 hatt plager på begge øynene i form av blinkende bittesmå prikker som ser ut til å bevege seg i 1 sekund før de kommer vekk. Disse ser jeg når jeg ser mot himmelen, lysere overflater og data-skjermen(om LCD). Ser MANGE av disse konstant, hver dag hele året. Tror ikke det har vært 1 eneste dag uten dette plagsomme fenomenet. Jeg sitter forran PC-skjermen(for det meste CRT skjermer) minst 12 timer om dagen og har hatt jernmangel, kan dette ha noe med saken å gjøre ? Ellers så har jeg iriterende øyne, kjennes tørre ut,, muligens overanstrengte?.. Jeg ser også gråe/gjennomsiktige prikker / former, som det også er mange av, men tror det er såkaldte floaters.. Når jeg lukker øynene nesten igjen ser jeg mange av dem. Var til øyenlege og nevrolog i 2004, de fant ikke noe som tydet på sykdommer, og fikk også lite svar fra dem. Nevrologen mente jeg kunne ha overanstrengte øyne som følge av mye data-jobbing. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191429-plager-med-synet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.