Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er en gutt på 17 år som har siden 2003 hatt plager på begge øynene i form av blinkende bittesmå prikker som ser ut til å bevege seg i 1 sekund før de kommer vekk. Disse ser jeg når jeg ser mot himmelen, lysere overflater og data-skjermen(om LCD). Ser MANGE av disse konstant, hver dag hele året. Tror ikke det har vært 1 eneste dag uten dette plagsomme fenomenet.

Jeg sitter forran PC-skjermen(for det meste CRT skjermer) minst 12 timer om dagen og har hatt jernmangel, kan dette ha noe med saken å gjøre ? Ellers så har jeg iriterende øyne, kjennes tørre ut,, muligens overanstrengte?..

Jeg ser også gråe/gjennomsiktige prikker / former, som det også er mange av, men tror det er såkaldte floaters.. Når jeg lukker øynene nesten igjen ser jeg mange av dem.

Var til øyenlege og nevrolog i 2004, de fant ikke noe som tydet på sykdommer, og fikk også lite svar fra dem. Nevrologen mente jeg kunne ha overanstrengte øyne som følge av mye data-jobbing.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191431-plager-med-synet/
Del på andre sider

• 1 år senere...

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg tror jeg alltid har hatt det sånn.... Har aldri tenkt over det som noe problem. Du mener sånne små prikker eller streker som daler nedover, og når du blunker, så spretter de litt opp, og daler ned igjen?

Jeg er ikke plaget med det, men de prikkene og strekene er nå der :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191431-plager-med-synet/#findComment-2244856
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...