Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"- Hvis et nytt terrorangrep finner sted, og vi kan bevise at det er utført av fundamentalistiske «islamo-fascister», da burde man vurdere gjengjeld mot deres hellige steder, sa Tom Tancredo, som er republikaner fra Colorado, tirsdag."

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1083564.ece

Burde ikke denne "elskværdig" fyren blitt tiltalt for oppfordring til terrorisme, på lik linje som hvis noen forfektet å bombe Washington?

Med vennlig hilsen

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Goliath

4

• petter smart

4

• gripp

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Et åpenbart fornuftig mål hvis krigen mot islam skulle gå inn i en mer intens fase.

Skrevet

Et åpenbart fornuftig mål hvis krigen mot islam skulle gå inn i en mer intens fase.

Og bombing av Mekka ville oppnå hva da?

Sånn konkret.

Skrevet

Jo, absolutt. Alternativt bør mannen undersøkes av psykiater -- det kan jo hende at han ikke er tilregnelig.

Skrevet

gripp,

det er stort sett bare du, fundamentalister/amerikanske nasjonalister og en del militante nazister som ønsker en krig mot islam som sådan.

Rhea Silvia
Skrevet

Verden ville jo bli mye enklere etterpå. Da ville jo alle muslimer bli fiender og man slapp maset om å skille mellom de snille og de slemme.

Heter det ikke at den Gud gir et embete gir han forstand? Dette var enda et bevis på at det ikke stemmer.

Gjest vatthjerte
Skrevet

Vold er vel det eneste terrorister skjønner, så kanskje det er eneste løsningen?

Hva tror du ville gjøre så de gir seg med krigingen sin? Jeg tviler på at de noensinne vil gi seg før de styrer verden og får alle over i sin tro. Virker som det eneste som gjelder for dem er krig.

Skrevet

Vold er vel det eneste terrorister skjønner, så kanskje det er eneste løsningen?

Hva tror du ville gjøre så de gir seg med krigingen sin? Jeg tviler på at de noensinne vil gi seg før de styrer verden og får alle over i sin tro. Virker som det eneste som gjelder for dem er krig.

Å tro at å bombe Mekka (det helligste stedet for over 1 milliard muslimer) skulle skape fred er like naivt som å tro at å bombe Vatikanet og drepe Paven vil få de kristne til å overgi seg.

Gjest vatthjerte
Skrevet

Å tro at å bombe Mekka (det helligste stedet for over 1 milliard muslimer) skulle skape fred er like naivt som å tro at å bombe Vatikanet og drepe Paven vil få de kristne til å overgi seg.

Det var vel ikke akkurat for å skape fred, men bare vise at vi faktisk ikke bare sitter på rævva og tar imot.

Men gidder du svare på spørsmålet mitt, hva tror du hjelper mot dem?

Skrevet

Det var vel ikke akkurat for å skape fred, men bare vise at vi faktisk ikke bare sitter på rævva og tar imot.

Men gidder du svare på spørsmålet mitt, hva tror du hjelper mot dem?

Det som hjelper mot dem er å behandle det store flertall ikke-terrorister som ordentlige mennesker, slik at de på ingen måte støtter terroristene.

Med andre ord - utvikling, velstand, gi dem håp og "noe de kan miste".

Det er litt ironisk når "vi" har 200000 soldater i "deres land", og vi undrer oss over hvorfor de sloss?

Gjest bomb i vei...
Skrevet

Joda, det er bare å bombe i vei, det! Sett i gang med det samme. Spreng Mekka og alle moskeer til helvete. Det er en alldeles utmerket måte å starte 3. verdenskrig på, og vil få selv moderate muslimer til å bli ekstremister. Flott! Så får også vi yngre generasjoner føle på kroppen hva det vil si å leve under en verdenskrig.

(For den som ikke skjønte det, så var dette altså et forsøk på ironi.)

Kin1365380231
Skrevet

En drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge - og fanatikere er skumle greier uansett religion.

Gjest vatthjerte
Skrevet

Det som hjelper mot dem er å behandle det store flertall ikke-terrorister som ordentlige mennesker, slik at de på ingen måte støtter terroristene.

Med andre ord - utvikling, velstand, gi dem håp og "noe de kan miste".

Det er litt ironisk når "vi" har 200000 soldater i "deres land", og vi undrer oss over hvorfor de sloss?

Men du er klar over hvor mange det er av terroristene?

Og tror du virkelig det hjlper å trekke styrkene ut? Det som skjer da er jo at terroristene vil ha styringen over landet, og at DE da begynner å prøve å få ikke-terroristene med seg, antageligvis ved bruk av makt.

Hva skal de drive med hvis de ikke skal krige?

USA og vesten blir ikke borte om de trekkes ut av landet, de er fortsatt fienden, og de skal kriges mot til de er borte, og det skjer jo neppe.

Skrevet

En drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge - og fanatikere er skumle greier uansett religion.

Nettopp!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Joda, det er bare å bombe i vei, det! Sett i gang med det samme. Spreng Mekka og alle moskeer til helvete. Det er en alldeles utmerket måte å starte 3. verdenskrig på, og vil få selv moderate muslimer til å bli ekstremister. Flott! Så får også vi yngre generasjoner føle på kroppen hva det vil si å leve under en verdenskrig.

(For den som ikke skjønte det, så var dette altså et forsøk på ironi.)

Jeg skjønte det, men jeg har en følelse av at en del andre her bokstavelig talt vil være enig i det du skriver.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men du er klar over hvor mange det er av terroristene?

Og tror du virkelig det hjlper å trekke styrkene ut? Det som skjer da er jo at terroristene vil ha styringen over landet, og at DE da begynner å prøve å få ikke-terroristene med seg, antageligvis ved bruk av makt.

Hva skal de drive med hvis de ikke skal krige?

USA og vesten blir ikke borte om de trekkes ut av landet, de er fortsatt fienden, og de skal kriges mot til de er borte, og det skjer jo neppe.

Det blir flere terrorister hver dag USA holder på slik de gjør.

Irak må få hjelp til å styres, men det må de få fra nasjoner som er akseptable for irakerene.

Med vennlig hilsen

Gjest vatthjerte
Skrevet

Det blir flere terrorister hver dag USA holder på slik de gjør.

Irak må få hjelp til å styres, men det må de få fra nasjoner som er akseptable for irakerene.

Med vennlig hilsen

Joda, men er litt skeptisk til om det er noen nasjoner de vil kunne akspetere?

Det virker ikke som de VIL ha fred heller.

Skrevet

Joda, men er litt skeptisk til om det er noen nasjoner de vil kunne akspetere?

Det virker ikke som de VIL ha fred heller.

Det kommer an på hvem du mener med "de".

Den jevne iraker vil nok ha fred. Dessverre har USA, ved sin fremgangsmåte, klart å gjøre Irak nærmest til et fristed for terrorister.

Med vennlig hilsen

Gjest vatthjerte
Skrevet

Det kommer an på hvem du mener med "de".

Den jevne iraker vil nok ha fred. Dessverre har USA, ved sin fremgangsmåte, klart å gjøre Irak nærmest til et fristed for terrorister.

Med vennlig hilsen

Med "de" mener jeg terroristene. Jeg tror de får et problem med for mye "fritid" om det faktisk skulle bli fred, og de ville da sørget for at det ikke faktisk ble det... men jeg kan jo håpe jeg tar feil.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Det fins et utall steder i Skandinavia hvior det oppfordres til både hat, terrorisme, splid og kriminalitet for åpen scene. Ingen blir arrestert for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...