Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Verden ville jo bli mye enklere etterpå. Da ville jo alle muslimer bli fiender og man slapp maset om å skille mellom de snille og de slemme.

Heter det ikke at den Gud gir et embete gir han forstand? Dette var enda et bevis på at det ikke stemmer.

Ledelsen i "islams hjerte" ser jo allerede oss vantro i Dar Al Harb (sverdets land) som fiender; barn, kvinner, menn, soldater, ledere. Alle, uten å gjøre forskjell. Vi skal alle utslettes, men guden har ikke hatt tid enda. Noen vil hjelpe guden, da guden lar oss leve, til og med bedre enn muslimer. Noen er svært forundret over at guden ikke slår oss ned slik det står i boken.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Goliath

4

• petter smart

4

• gripp

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ledelsen i "islams hjerte" ser jo allerede oss vantro i Dar Al Harb (sverdets land) som fiender; barn, kvinner, menn, soldater, ledere. Alle, uten å gjøre forskjell. Vi skal alle utslettes, men guden har ikke hatt tid enda. Noen vil hjelpe guden, da guden lar oss leve, til og med bedre enn muslimer. Noen er svært forundret over at guden ikke slår oss ned slik det står i boken.

Men hvordan kan de være sikre på at alle på T-banen i London er vantro - det kunne jo slenge en og annen åndsfrende med banen også - eller er det kalkulert svinn? :)

Burde de ikke "ta" våre kirker, f.eks`?

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Men hvordan kan de være sikre på at alle på T-banen i London er vantro - det kunne jo slenge en og annen åndsfrende med banen også - eller er det kalkulert svinn? :)

Det er absolutt et poeng. Men de lærde har drøftet det også. Jeg skal se om jeg finner noe om det.

Konklusjonen er i hvert fall at det er OK. Jeg tror det sies at de muslimer som omgås vantro må ta skylda selv. Det viser at religionen skapes av kulturen og behovene, ikke omvendt. Ugjerningene utføres, og etterpå produseres det en legitimasjon.

Legitimasjonen for selvmordsbombing er rimelig smart med sine lovnader om alskens goder etter døden. Ingen har kommet tilbake og fortalt om det virkelig finnes.

Skrevet

Et utrolig skremmende/tåpelig utspill fra denne fyren, snålt han innehar den tittelen han har.

Skrevet

Det er absolutt et poeng. Men de lærde har drøftet det også. Jeg skal se om jeg finner noe om det.

Konklusjonen er i hvert fall at det er OK. Jeg tror det sies at de muslimer som omgås vantro må ta skylda selv. Det viser at religionen skapes av kulturen og behovene, ikke omvendt. Ugjerningene utføres, og etterpå produseres det en legitimasjon.

Legitimasjonen for selvmordsbombing er rimelig smart med sine lovnader om alskens goder etter døden. Ingen har kommet tilbake og fortalt om det virkelig finnes.

EMn hvem vil vel ha 72 jomfruer i døden -når de kan få en erfaren kvinne i livet? ;D

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Vold er vel det eneste terrorister skjønner, så kanskje det er eneste løsningen?

Hva tror du ville gjøre så de gir seg med krigingen sin? Jeg tviler på at de noensinne vil gi seg før de styrer verden og får alle over i sin tro. Virker som det eneste som gjelder for dem er krig.

Mange tror at det eneste som vil stoppe islam er total krig. Som med kommunismen er målet verdensherredømme, blir det målet nådd vil alt slutte å fungere. Utdannelse vil ertattes av teologi, rettsvesenet erstattes av lynsjingsmetoder, administrasjon med korrupsjon, regjeringer med mafiaorganisasjoner.

Det eneste som fungerer er moskeene. Vi kan glemme helsevesenet når kvinnene ikke får forlate hjemmet. Avisene vil være uten bilder, da islam ikke tillater avbilding av levende vesener. Underholdning må foregå i ditt eget hode, da all underholdning vil bli forbudt.

Krig vil oppstå mellom ulike muslimske grupper, ikke mellom land som nå.

Et slikt scenario vil garantert ikke aksepteres av den vestlige verden. Vi har gått til krig for adskillig mildere konsekvenser.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

EMn hvem vil vel ha 72 jomfruer i døden -når de kan få en erfaren kvinne i livet? ;D

72 kvinnfolk høres mer ut som en straff. 72 med PMS på en gang? Eller 72 høygravide på en gang? Hjælp.

Nei, hvem har bruk for en -jomfru-?

Skrevet

Det fins et utall steder i Skandinavia hvior det oppfordres til både hat, terrorisme, splid og kriminalitet for åpen scene. Ingen blir arrestert for det.

Ja, du burde slutte med det.

Skrevet

Mange tror at det eneste som vil stoppe islam er total krig. Som med kommunismen er målet verdensherredømme, blir det målet nådd vil alt slutte å fungere. Utdannelse vil ertattes av teologi, rettsvesenet erstattes av lynsjingsmetoder, administrasjon med korrupsjon, regjeringer med mafiaorganisasjoner.

Det eneste som fungerer er moskeene. Vi kan glemme helsevesenet når kvinnene ikke får forlate hjemmet. Avisene vil være uten bilder, da islam ikke tillater avbilding av levende vesener. Underholdning må foregå i ditt eget hode, da all underholdning vil bli forbudt.

Krig vil oppstå mellom ulike muslimske grupper, ikke mellom land som nå.

Et slikt scenario vil garantert ikke aksepteres av den vestlige verden. Vi har gått til krig for adskillig mildere konsekvenser.

Din tolkning av koranen er svært sammenfallende med Talibans. Det er interessant.

Ingen av muslimene jeg kjenner tolker koranen på noe som engang minner om det samme. Det blir som Luther tolket bibelen.

Gjest måneogsol
Skrevet

Din tolkning av koranen er svært sammenfallende med Talibans. Det er interessant.

Ingen av muslimene jeg kjenner tolker koranen på noe som engang minner om det samme. Det blir som Luther tolket bibelen.

Ingenting passer så lite sammen som fiskeboller og Taliban........

Skrevet

gripp,

det er stort sett bare du, fundamentalister/amerikanske nasjonalister og en del militante nazister som ønsker en krig mot islam som sådan.

Scholar,

Det er slik at de færreste, herunder meg selv, ønsker krig av noe slag.

Men også du kjenner til at demokrati og det vi forbinder med frihet, ikke er universelle verdier med ditto oppslutning.

Friheten har fiender og da tar vi i bruk de midler som er nødvendig for å hindre fienden i å vinne.

Naivister som sør skiller ikke mellom rett og galt, demokrati og diktatur...altså krigens og voldshandlingens hensikt.

Da blir selvsagt enhver diskusjon meningsløs, siden disse naivister (som konsekvens) vil frata demokratiske stater ethvert voldelig maktmiddel.

....

Mitt (noe spøkefull, riktignok) forslag om bombing av Mekka blir neppe realitet. Selv i en fullt utviklet krigssituasjon, vil man normalt forsøke å unngå å ramme fiendens religiøse symboler og bygninger, av den enkle grunn at det vil kunne skjerpe fiendens moral og krigsinnsats.

Jeg antar du er enig i ovenstående.

Skrevet

Scholar,

Det er slik at de færreste, herunder meg selv, ønsker krig av noe slag.

Men også du kjenner til at demokrati og det vi forbinder med frihet, ikke er universelle verdier med ditto oppslutning.

Friheten har fiender og da tar vi i bruk de midler som er nødvendig for å hindre fienden i å vinne.

Naivister som sør skiller ikke mellom rett og galt, demokrati og diktatur...altså krigens og voldshandlingens hensikt.

Da blir selvsagt enhver diskusjon meningsløs, siden disse naivister (som konsekvens) vil frata demokratiske stater ethvert voldelig maktmiddel.

....

Mitt (noe spøkefull, riktignok) forslag om bombing av Mekka blir neppe realitet. Selv i en fullt utviklet krigssituasjon, vil man normalt forsøke å unngå å ramme fiendens religiøse symboler og bygninger, av den enkle grunn at det vil kunne skjerpe fiendens moral og krigsinnsats.

Jeg antar du er enig i ovenstående.

Feilen med DOL er at ingen liker at ting blir "satt på spissen" - du kommer til å få høre det med teppebombinga til du begynner å abbonere på "vi over 60"....et par år til altså :)

Man blir personlig såret over sånt prat her -rart.

Skrevet

En særdeles uheldig og dum uttalelse slik situasjonen er i dag.

Selv er jeg for en så hard linje som mulig overfor terrorister av alle slag (og med terror så mener jeg aksjoner som har som mål å ene og alene drepe og lemleste så mange uskyldige som mulig, for på den måten å skape frykt og lidelse hos sivilbefolkningen).

Så jeg har intet i mot bombing eller likvidering av terrorister.

Men det er noe helt annet enn hva denne kongressmannen ser ut til å ønske....

Skrevet

Det som hjelper mot dem er å behandle det store flertall ikke-terrorister som ordentlige mennesker, slik at de på ingen måte støtter terroristene.

Med andre ord - utvikling, velstand, gi dem håp og "noe de kan miste".

Det er litt ironisk når "vi" har 200000 soldater i "deres land", og vi undrer oss over hvorfor de sloss?

Jeg har tidligere vist til undersøkelser som viser at 4 av 10 "britiske" muslimer støtter terror mot vestlige mål. Det reelle tallet er trolig langt høyere.

En stor del av "britiske" muslimer støtter også terror mot eget land.

Man gir altså de angjeldende tilflyttere beskyttelse, husly, mat, penger og statsborgerskap og takkes med en gjeng gærne terrorfans.

Man kan altså ikke "kjøpe" seg til venns med muslimer for å unngå terror. Det finnes bare en vei for å oppnå dette og det er å konvertere til islam.

Passer sikker bra for sør og papegøyene hans, men ikke for de fleste av oss andre.

Skrevet

Ingenting passer så lite sammen som fiskeboller og Taliban........

Jo, de har tydeligvis svært mye felles. :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har tidligere vist til undersøkelser som viser at 4 av 10 "britiske" muslimer støtter terror mot vestlige mål. Det reelle tallet er trolig langt høyere.

En stor del av "britiske" muslimer støtter også terror mot eget land.

Man gir altså de angjeldende tilflyttere beskyttelse, husly, mat, penger og statsborgerskap og takkes med en gjeng gærne terrorfans.

Man kan altså ikke "kjøpe" seg til venns med muslimer for å unngå terror. Det finnes bare en vei for å oppnå dette og det er å konvertere til islam.

Passer sikker bra for sør og papegøyene hans, men ikke for de fleste av oss andre.

De ligner på deg, med andre ord.

Med få unntak står det britiske muslimske samfunnet samlet mot terror.

Det finnes unntak, akkurat som deg - som støtter den ene sidens terrorisme. Dessverre.

Gjest måneogsol
Skrevet

Jo, de har tydeligvis svært mye felles. :-)

Med vennlig hilsen

Hvis fiskebollen har pause fra å være fiskebolle, så kanskje;)

Gjest vatthjerte
Skrevet

Det er garantert noen vantro der hvertfall. Og når man har fått drept noen vantro, vil alle synder tilgis for vedkommende og 40 utvalgte andre. Og da gjør sikkert ikke litt svinn av egne noe. Også disse jomfruene i tillegg da. Er det derfor ingen muslimer er homo eller? *glise*

Skrevet

Det som hjelper mot dem er å behandle det store flertall ikke-terrorister som ordentlige mennesker, slik at de på ingen måte støtter terroristene.

Med andre ord - utvikling, velstand, gi dem håp og "noe de kan miste".

Det er litt ironisk når "vi" har 200000 soldater i "deres land", og vi undrer oss over hvorfor de sloss?

Til nå så har vel de aller fleste (alle?) terrorister som stod bak 9/11, Madrid og London vært bosatt i vesten, og ikke lidd noen nød - men derimot hatt mye å miste.

Så den tesen har nok ikke så mye rot i virkeligheten når det gjelder disse.

Skrevet

Til nå så har vel de aller fleste (alle?) terrorister som stod bak 9/11, Madrid og London vært bosatt i vesten, og ikke lidd noen nød - men derimot hatt mye å miste.

Så den tesen har nok ikke så mye rot i virkeligheten når det gjelder disse.

Ja, men de føler tilhørighet med andre.

Ingen påstår at "alle terrorister vokser opp i absolutt fattigdom", men å tro at fattigdom og håpløshet ikke spiller inn, er grenseløst naiv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...