Gå til innhold

Hva er grensen for utroskap?


MrErnest

Anbefalte innlegg

Jeg og dama prater mye sammen, og i går kom det mange ting fram, som jeg aldri hadde trodd hun tenkte på en gang! Men prater om ting hun tenker på. Det er jo en god egenskap. Jeg godtok det hun sa. I mitt stille sinn. Helt greit var det jo ikke. Men etter at hun har vært på lang tur sammen med en vennine, så måtte hun jo ha det gøy. Men til saken. Nå var hun og vennina ute på byen, og danset også videre. Det jeg ikke likte er at hun danset med helt fremmede mannfolk og lot dem spandere øl på henne...Sitter her med en ekkel følelse, fordi jeg ville aldri danset med fremmede damer om jeg var på byen. Hvor setter dere gutter og jenter grensa på hva dere synes er utroskap? Hvordan kan en betegne utroskapen? Mange ting jeg lurer på her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethvert par setter grensene sine selv som de er enige om

JEG personlig (jeg er en jente), ville ikke syntes det var utroskap om min mann danset med en fremmed (dvs. at han ikke kjente henne) jente og lot henne spandere øl.

Kanskje ikke så sannsynlig at en dame spanderer øl på en mann, men men....

Jeg synes ikke dette er noe galt, så lenge hun stopper der. Og jeg ville heller ikke syntes det var galt av mannen min å gjøre det samme.

Men småklining osv. utover å spandere øl, det er utroskap.

Det er ikke utroskap om man ikke har noen baktanker. Det kan jo imidlertid hende at han som spanderte øl på henne, tok det som et hint at hun sa ja takk til ølen, men det får bli hans problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man klare å leve sammen i 50 år hvis man ikke får lov til å danse med andre menn på byen?

Vær stolt av at dama di er attraktiv. Hun er jo DIN dame - er ikke det bare flott da!?

Man må gi hverandre litt frihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det er ulikt fra par til par

Dette spørsmålet er stilt mange ganger her på DOL.

Jeg synes for det første at en ikke kan definere utroskap som noe absolutt. Det er forskjell fra par til par. En blir enige om hva som er greit og hva som ikke er greit. For noen par er det helt ok å danse med fremmede, for andre par er det ikke ok.

Å bryte de grensene en er enige om, er et tillitsbrudd.

Jeg vil også si at utroskap ikke er et enten eller. Det er forskjell på klining/kyssing og seksuelt samvær evt samleie.

Selv om partneren og jeg ikke godtar klining, ville jeg lettere kunne tilgi en enkelt glipp med dette enn om haun lot det komme til samleie.

Jeg tror på denne regelen. Hvis det var helt greit at partneren var vitne til det du gjorde, da er det også helt greit det du gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillitt er noe av det viktigste i et forhold.

Og at min kjæreste skal kunne danse med andre (og ukjente) gutter/menn når jeg ikke er til stede, er for meg en selvfølge.

Jeg stoler selvfølgelig såpass på henne at det er helt i orden.

Og det burde du/dere også gjøre, hvis dere ønsker at forholdet skal vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethvert par setter grensene sine selv som de er enige om

Unnskyld meg MrErnest.

Jeg tror du har problemer du må få hjelp med.

Jeg husker mange av innleggene dine fra tidligere i sommer. Du er ekstremt og sykelig sjalu.

Dere har vært sammen i 4-5 måneder ikke sant? Og du skulle fri da hun kom hjem fra ferieturen sin så jeg i en annen tråd.

Hvor gamle er dere egentlig?

For all del - ikke gift dere. Jeg vet ikke med henne, men du er iallefall ikke moden for et ekteskap!

Søk hjelp nå - problemene dine kommer til å ta knekken på både deg og forholdet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var gift med en som hadde samme holdninger som deg.

Hvis jeg snakka for lenge med andre menn, gikk bort og hilste på en gammel bekjent, dansa med andre, lo av vitsene deres osv osv, var helvete løs.

Endeløse runder med forklaringer, unnskyldninger, forsikringer om at det var helt uskyldig, at jeg ikke hadde ment noe galt osv.

Det mest ekstreme eksempelet var vel da vi hadde bodd sammen noen måneder, og jeg fikk en kompis på besøk. Sist jeg måtte redegjøre for mine tanker, meninger, følelser og intensjoner rundt dette (totalt uskyldige) besøket og denne mannen, var en måneds tid før vi skilte lag.

Da hadde vi vært gift i 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethvert par setter grensene sine selv som de er enige om

Jeg var gift med en som hadde samme holdninger som deg.

Hvis jeg snakka for lenge med andre menn, gikk bort og hilste på en gammel bekjent, dansa med andre, lo av vitsene deres osv osv, var helvete løs.

Endeløse runder med forklaringer, unnskyldninger, forsikringer om at det var helt uskyldig, at jeg ikke hadde ment noe galt osv.

Det mest ekstreme eksempelet var vel da vi hadde bodd sammen noen måneder, og jeg fikk en kompis på besøk. Sist jeg måtte redegjøre for mine tanker, meninger, følelser og intensjoner rundt dette (totalt uskyldige) besøket og denne mannen, var en måneds tid før vi skilte lag.

Da hadde vi vært gift i 12 år.

Ja, det er en besettelse det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en besettelse det der!

En ting er sikkert: Hvis jeg noen gang skulle finne på å tulle meg inn i et fast forhold igjen, så tar jeg beina på nakken i samme øyeblikk som neste spørsmål etter "Hva har du gjort i dag, da?" dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethvert par setter grensene sine selv som de er enige om

En ting er sikkert: Hvis jeg noen gang skulle finne på å tulle meg inn i et fast forhold igjen, så tar jeg beina på nakken i samme øyeblikk som neste spørsmål etter "Hva har du gjort i dag, da?" dukker opp.

Skjønner jeg j.. godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the girl

Å danse med fremmede ute på by`n ser jeg ikke på som utroskap.

Det med ølspandering er noe vi assosierer med sjekking her i Norge. Kommer man til utlande er jo ofte både ølpriser og kultur anerledes, (for.eks i Nederland ble jeg spandert på av jenter da jeg var på tur der). Dette kommer an på situasjonen, men vil tro de fleste jenter ikke følger en mann hjem bare for at han har spandert en øl, jeg ville ikke ha gjort det. Har du en grei jente så tror jeg absolutt ikke at du skal være redd for det. Hun var åpen å fortalte deg om det på tross av at vi ser på dette som et sjekketriks, vær glad for det.

Utoskap blir det om følelser og fysiske handlinger kommer inn i bildet, men man kan bli fristet av andre uten at jeg kan kalle det for utoskap. Synest det er helt greit at typen både ser på og beundere fine jenter, så lenge det ikke er på gaten i full offentlighet med meg på slep.

Skal man være i et forhold vil det alltid oppstå situasjoner man ikke føler seg trygg på den andre parten, dette ser jeg på som både sunt og diskusjonsskapende.

Men livet har også lært meg at man aldri kan være 100% sikker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg MrErnest.

Jeg tror du har problemer du må få hjelp med.

Jeg husker mange av innleggene dine fra tidligere i sommer. Du er ekstremt og sykelig sjalu.

Dere har vært sammen i 4-5 måneder ikke sant? Og du skulle fri da hun kom hjem fra ferieturen sin så jeg i en annen tråd.

Hvor gamle er dere egentlig?

For all del - ikke gift dere. Jeg vet ikke med henne, men du er iallefall ikke moden for et ekteskap!

Søk hjelp nå - problemene dine kommer til å ta knekken på både deg og forholdet deres.

Jeg får faktisk hjelp! Så den siden er helt grei, og vi har en åpen og grei komunikasjon nå! Så alt ser kjempe bra ut! Jeg har hele tiden spillt med åpne kort til dama mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethvert par setter grensene sine selv som de er enige om

Jeg får faktisk hjelp! Så den siden er helt grei, og vi har en åpen og grei komunikasjon nå! Så alt ser kjempe bra ut! Jeg har hele tiden spillt med åpne kort til dama mi!

Takk for svaret ditt, dette høres kjempebra ut! Og unnskyld for at jeg var så ekkel i innlegget mitt.

Ønsker dere all mulig lykke til i forholdet!

Og et råd til deg: Ikke gruble så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svaret ditt, dette høres kjempebra ut! Og unnskyld for at jeg var så ekkel i innlegget mitt.

Ønsker dere all mulig lykke til i forholdet!

Og et råd til deg: Ikke gruble så mye.

Går helt greit det! Gruble gjør jeg enda, men ikke om utroskap, grubler på hva jeg skal lage til middag for madammen i helgen! Og folkens...hun sa ja, da jeg fridde!!! Takk for alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethvert par setter grensene sine selv som de er enige om

Går helt greit det! Gruble gjør jeg enda, men ikke om utroskap, grubler på hva jeg skal lage til middag for madammen i helgen! Og folkens...hun sa ja, da jeg fridde!!! Takk for alle svar!!

Hm, men du grublet jo på utroskap i innlegget ditt i går da... Ikke så lenge siden, det da.

Jeg synes virkelig ikke dere bør gifte dere ennå, hvorfor slik hast? Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, men du grublet jo på utroskap i innlegget ditt i går da... Ikke så lenge siden, det da.

Jeg synes virkelig ikke dere bør gifte dere ennå, hvorfor slik hast? Men det er nå min mening.

Jeg bare lurte generelt jeg...og nei, vi skal ikke gifte oss enda, har ikke satt noen dato! Haster ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethvert par setter grensene sine selv som de er enige om

Jeg bare lurte generelt jeg...og nei, vi skal ikke gifte oss enda, har ikke satt noen dato! Haster ikke!

Ok :-)

Håper dere sammen blir enige om hvor dere setter grensene for akseptabel og ikke akseptabel oppførsel.

Ikke bry dere så mye om hva andre gjør her. Finn de grensene som passer for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :-)

Håper dere sammen blir enige om hvor dere setter grensene for akseptabel og ikke akseptabel oppførsel.

Ikke bry dere så mye om hva andre gjør her. Finn de grensene som passer for dere.

Du er ikke helt enig med deg selv du heller, eller? Blir litt usikker på om alle innleggene med din "signatur" er skrevet av samme person, men de er ganske motstridende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethvert par setter grensene sine selv som de er enige om

Du er ikke helt enig med deg selv du heller, eller? Blir litt usikker på om alle innleggene med din "signatur" er skrevet av samme person, men de er ganske motstridende.

Que? Hva iallverden mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

I utgangspunktet synes jeg ikke det er galt om hun danser med andre eller blir spandert en øl på. Men det kommer jo an på hvordan hun ellers oppfører seg, om hun flørter mye med andre, om hun danser med andre hver kveld eller en gang i året, hva slags forhistorie dere har, om du har grunn til å stole på henne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...