Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk for to dager akutte nakkesmerter når jeg stod opp fra sengen.Tenkte at det sikkert var skikkelig kink. Men smertene var så vonde at når samboeren prøvde å klemme litt på skuldrene, så ilte smertene videre i armer og ben. Tok smertestillenede og tenkte at dette sikkert går over. Dagen etter innbilte jeg meg at det var litt bedre,men smertene var like,men klarte å bevege meg mere.Nå på tredje dagen er det også veldig vondt. Virker som det sitter øverst oppå ryggraden og på ett spesielt punkt på høyre skulderblad. Vondt å bruke høyre arm og er øm oppover nakken. Hadde samme problem for noen måneder siden, men ikke fullt så smertefullt som denne gangen. var på samme plassen. Lot det gå over av seg selv, men tok lang tid.ca en måned. Er det noe jeg burde undersøke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192679-akutte-nakkesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

De fleste akutte nakkesmerter er av muskulær karakter og det går blant annet en muskel fra øvre hjørnet av skulderbladet og opp til nakken som heter "levator scapula". Uansett vil jeg anbefale en undersøkelse hos lege og eventuelt røntgenbilde eller MR i og med at du hadde et lignende problem for noen måneder siden. Kiropraktorer har også anledning til å rekvirere bilder og foreta en manuell vurdering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192679-akutte-nakkesmerter/#findComment-1338911
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...