sinita Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg er en jente på 32 år som har mange ting jeg lurer på. Jeg er for tiden fulltidssykemeldt siden april i år.Har slitt med hjertebank og tretthet i flere år nå.Er aldri uthvilt,føler meg bare trett og kan sove et helt døgn i strekk.Føler meg ukonsentrert,ja enkelte ganger kan jeg få blackout.Når dette inntreffer så glmmer jeg ting,hvor jeg er og hva som skjer,hvor jeg er på vei. Jer er plaget med stramme muskler i nakke,rygg og bryst.Har periodevis hatt høyt blodtrykk.Blodtrykket lå da på 150/100.Legen spurte da om det hadde skjedd noe i livet mitt som kunne forklare dette.Jeg svarte at det var ingen klare årsaker.Har prøvd betablokkere,uten resultat.Har også vært til utredning for rytmeforstyrrelser.ingen fysisk årsak ble funent.Tok da også 24 timers ekg.Men da var hjerte helt normalt.Må også få med at jeg har tatt stoffskifteprøver uten resultat.Jeg har matlyst så det monner.Er og har vært plaget med angst,men ikke depresjon.Har hatt periodevis panikkangst.Går nå på seroxat.Har gått på dette i tre år.Positiv effekt.Går nesten konstant med puls på 1oo eller mer.Det sliter meg ut.Slår meg ikke til ro med at årsakn bare er psykisk.Har aldri tatt hverken røntgen,ultralyd mm.Jeg er ikke ofte hos legen,bare når jeg må.Føler at hodet mitt holder på å eksplodere,et voldsomt trykk,men er ikke ofte plaget med hodpine. Det som plager meg mest er uten tvil hjertebank og tretthet.Kan nesten sovne sittende. Håper på et detaljert svar om hva du tror det kan være som gjør hverdagen min så tung.legger vekt på...ikke deprimert. vennlig hilsen sinita 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192775-tretthet-og-hjertebank/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Det er bra at du har gjennomgått en skikkelig undersøkelse så du er trygg på at det ikke er noe alvorlig galt med hjertet. Høy puls kan ha mange årsaker, inkludert kronisk stress. Høy puls er også registrert som bivirkning på Seroxat så det er viktig å tenke gjennom om plagene startet etter at du begynte med Seroxat. Mangel på visse næringsstoffer, blant annet magnesium, kan gi både tretthet, høyt blodtrykk og høy puls. Det kan derfor være fornuftig å kontrollere om du mangler viktige vitaminer og mineraler 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192775-tretthet-og-hjertebank/#findComment-1338919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.