Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! I månedsskifte april/mai fikk jeg hjernehinnebetennelse. Heldigvis var det virusversjonen, men jeg var innlagt på sykehuset i en uke. Prøver ble dyrket, men man fant ingen årsak. Ved utskrivelse ble jeg informert om at hodepinen kunne sitte i opp til åtte uker. Det meste av hodepinen forsvant etter seks uker, men fortsatt nå tretten uke etterpå henger det igjen en dump smerte over venstre øre. Ved langvaring pc-arbeide eller skarpt lys øker smerten og blir stikkende. Dette er veldig vondt. I denne perioden har jeg besvimt tre ganger (og to ganger nesten). Dette synes jeg er skremmende da jeg aldri har besvimt før i hele mitt liv. Jeg har lavt blodtrykk, men har aldri vært plaget med svimmelhet på grunn av dette.

Hvorfor besvimer jeg? Hvor lang tid tar det før hodepinen forsvinner? Jeg har bestillt time hos fastlege, men pga ferie mm tar det ennå litt tid før jeg kommer inn. Bør jeg be om MR/CT?

Jeg var sykemeld i seks uker, har avviklet ferie og er nå tilbake på jobb. Jeg gruer litt til kommende uke da alle kommer på plass og det blit full trøkk for jeg er konstant sliten pga hodesmertene. Jeg har ikke lyst til å bli sykemeldt igjen. Har du noen gode råd?

@nnei

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192819-hjernehinnebetennelsebesvimelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Det er ikke helt uvanlig at hodepinen kan sitte lenger enn åtte uker hos enkelte. Jeg er enig i at du bør ta en sjekk hos legen inkludert kontroll av blodtrykk, pluss eventuelt måling av blodsukker og annet for å undersøke hvorfor du besvimer. Det er også en mulig å diskutere en delvis sykemelding med din lege til du blir helt frisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...