Gjest Rådløs&Rådvill Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Min diagnose er: "F32.3 Alvorlig Depresjon, periodevis med hallusinatoriske symptomer." Jeg går i terapi hos en sosionom, men blir overflyttet til en psykiater etter sommeren, grunnet forverring i min tilstand. Jeg har hatt det slik de siste 4 årene. Jeg går på følgende medisiner: Fontex,Truxal, Imovane og nylig fått foreslått Fluanxol 1.) Jeg er i perioder sterkt plaget med hallusinasjoner (syn/hørsel og lukt). I gode perioder er jeg fullt klar over at det jeg ser bare er "syner", men når jeg er syk blir jeg gradvis mer i tvil -for så å tippe helt over til å tro at jeg ser "synene" på virkelig. Er dette det samme som psykose? Hvis ikke, hva da? Shizofreni? Borderline? Hva er årsaken til at jeg får dette? 2.) Hva slags medikament kan dempe/redusere eller aller helst Fjerne disse symptomene? Truxal blir jeg bare trøtt sløv og neddopet av. Er Fluanxol det beste? 3.) Hvordan kan jeg hjelpe meg selv til å bli kvitt dette? (hallusninasjonene) 4.) Hva betyr min diagnose? At jeg er deprimert, ja, men kan du/noen forklare litt mer? Takker for alle svar Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192861-hallusinasjoner-og-medisiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 1.) Jeg er i perioder sterkt plaget med hallusinasjoner (syn/hørsel og lukt). I gode perioder er jeg fullt klar over at det jeg ser bare er "syner", men når jeg er syk blir jeg gradvis mer i tvil -for så å tippe helt over til å tro at jeg ser "synene" på virkelig. Er dette det samme som psykose? Hvis ikke, hva da? Schizofreni? Borderline? S: Det er mest sannsynlig en psykose. Schizofreni er en bestemt type psykose. Jeg kan ikke si mer presist hvilken type psykose det er . Hva er årsaken til at jeg får dette? S: Sannsynligvis en medfødt disposisjon. 2.) Hva slags medikament kan dempe/redusere eller aller helst Fjerne disse symptomene? Truxal blir jeg bare trøtt sløv og neddopet av. Er Fluanxol det beste? S: Ja, for hallusinasjonene er Fluanxol mest effektivt av det du får. 3.) Hvordan kan jeg hjelpe meg selv til å bli kvitt dette? (hallusninasjonene) S: Ved trofast å følge de råd psykiateren gir deg. 4.) Hva betyr min diagnose? At jeg er deprimert, ja, men kan du/noen forklare litt mer? S: Depresjoner inndeles etter alvorlighetsgrad: mild, moderat, alvorlig uten psykotiske symptomer og alvorlig med psykotiske symptomer. Du er diagnostisert til å ha den alvorligste formen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192861-hallusinasjoner-og-medisiner/#findComment-1338920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke fullt så Rådløs&Rådvill Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 1.) Jeg er i perioder sterkt plaget med hallusinasjoner (syn/hørsel og lukt). I gode perioder er jeg fullt klar over at det jeg ser bare er "syner", men når jeg er syk blir jeg gradvis mer i tvil -for så å tippe helt over til å tro at jeg ser "synene" på virkelig. Er dette det samme som psykose? Hvis ikke, hva da? Schizofreni? Borderline? S: Det er mest sannsynlig en psykose. Schizofreni er en bestemt type psykose. Jeg kan ikke si mer presist hvilken type psykose det er . Hva er årsaken til at jeg får dette? S: Sannsynligvis en medfødt disposisjon. 2.) Hva slags medikament kan dempe/redusere eller aller helst Fjerne disse symptomene? Truxal blir jeg bare trøtt sløv og neddopet av. Er Fluanxol det beste? S: Ja, for hallusinasjonene er Fluanxol mest effektivt av det du får. 3.) Hvordan kan jeg hjelpe meg selv til å bli kvitt dette? (hallusninasjonene) S: Ved trofast å følge de råd psykiateren gir deg. 4.) Hva betyr min diagnose? At jeg er deprimert, ja, men kan du/noen forklare litt mer? S: Depresjoner inndeles etter alvorlighetsgrad: mild, moderat, alvorlig uten psykotiske symptomer og alvorlig med psykotiske symptomer. Du er diagnostisert til å ha den alvorligste formen. Hjertelig takk for gode og konkrete svar. Takk! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192861-hallusinasjoner-og-medisiner/#findComment-1339254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøhesten Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Vil bare si at jeg føler med deg! Har visst samme diagnose selv sies det, har ikke vendt meg til tanken på det ennå, men.. Lykke til! Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/192861-hallusinasjoner-og-medisiner/#findComment-1346894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.