Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på snart 26 år. Jeg er ikke-røyker, men har vokst opp som passiv røyker. Veldig ofte plages jeg med halsen. Så og si hver måned. Og som regel får jeg denne klumpen i halsen. Det er så vannvittig vondt å svelge både mat og drikke. Det fører til en enorm frustrasjon som gjør at jeg til slutt ikke orker å prøve å få ned noe engang. Sist dette skjedde, havna jeg på legevakta. Hele kroppen min sa stopp, orka ingenting. Legen kikka raskt i halsen min og ga meg diagnosen begynnende halsbetennelse. Så fikk jeg antibiotika. 5 Min etter besøket, kasta jeg opp og svimte av. Jeg ble ikke undersøkt noe mer, men fikk beskjed om å komme tilbake dersom jeg ble svimmel igjen. Dette tror jeg var i mars.

I påsken (for øvrig uten halsplager) var jeg kvalm og svima av på tur ned ei trapp. Slo meg kraftig og tilbrakte en natt på overvåkinga. Ingen har klart å gi meg noe svar på mine avsviminger. Alt av blodprøver som er tatt, var fine.

Men nå har jeg denne klumpen i halsen igjen! Og den kommer som regel på høyre side. Jeg var ganske forkjøla sist måned med halsplager. Så gikk det over, og er nå kommet tilbake. Jeg er ikke forkjøla nå, har bare denne klumpen som plager meg når jeg svelger. Er det noe alvorlig på gang her? Er det ingenting som kan gjøres for¨å få en slutt på disse stadige klumpene?

Jeg er rett og slett LEI! Hvorfor kommer det så ofte??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192946-er-det-alvorlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LucySky

Siden ingen som vet noe, har svart:

Det fins noe som de kaller globus hysterica - det betyr rett og slett at musklene i halsen strammer seg så det kjennes som om det er en klump der.

Jeg tror du er en ganske anspent og redd person, som kanskje burde begynne å lete der, i stedet for å tro at det er noe fysisk i veien med deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/192946-er-det-alvorlig/#findComment-1341301
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...