Gå til innhold

Nils H. Dahl, er dette lov?

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt jente 21

Jeg sliter veldig for tiden og er ganske så suicidal. Igår kom jeg hjem fra sykehuset etter å ha tatt overdose dagen før. Igår ringte jeg legevakta i håp om at legen kunne legge meg inn. Fikk klar beskjed om at jeg ikke fikk komme dit mere. Fordi jeg hadde vært der så mange ganger, og de ville ha slutt på det.Kan de virkelig nekte noen hjelp på en sånn måte?når noen i tillegg er suicidal, kan de liksom bare drite i vedkommende?

Er jo de som kaster meg ut etter bare et par dager, så jeg får liksom ikke jobba med noe på så kort tid. Derfor blir det til at man blir svingdørs-pasient på akuttposten.Det er jo på en måte deres feil, siden jeg ikke får være der lenger om gangen.

Hva skal jeg gjøre? kan jeg klage til noen?

De kan jo ikke bare la være å bry seg, slik at jeg fortsetter med selvmordsforsøk (et rop om hjelp) og kanskje en dag lykkes.

Hva bør jeg gjøre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193116-nils-h-dahl-er-dette-lov/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kontakt med noen behandler utenfor sykehuset?

Innleggelse er vanligvis ingen løsning i slike situasjoner, noe du jo selv har erfart siden du fortsetter i samme spor til tross for mange innleggelser. Det du trenger er å jobbe med problemene dine utenfor sykehuset; sannsynligvis vil du ha nytte av ukentlige samtaler med en behandler.

Det er alltid tøft å bli avvist, så du har det sikkert vanskelig nå. Men du må prøve å innse at det ikke vil hjelpe deg å fortsette med å skrike om hjelp gjennom overdoser ol.

firebird1365380441

Har du kontakt med noen behandler utenfor sykehuset?

Innleggelse er vanligvis ingen løsning i slike situasjoner, noe du jo selv har erfart siden du fortsetter i samme spor til tross for mange innleggelser. Det du trenger er å jobbe med problemene dine utenfor sykehuset; sannsynligvis vil du ha nytte av ukentlige samtaler med en behandler.

Det er alltid tøft å bli avvist, så du har det sikkert vanskelig nå. Men du må prøve å innse at det ikke vil hjelpe deg å fortsette med å skrike om hjelp gjennom overdoser ol.

En dag kan du ikke rope om hjelp via overdosene lenger...For da har du kanskje lyktes med pillene.Da er du død.Ville være for jævlig det,synes jeg.Du blir nødt til å finne en annen vei.Jeg ble nødt til det.Det begynner å funke,men er kjempevansklig likevel.Det svinger.Jeg tenker på å dø minst 3 ganger om dagen.Av ren vane,kanskje.

Men du kan ikke holde på i dette gamet du er i lenger.Kroppen din vil ikke tåle det.En dag går noe galt.Mulig at du ikke dør,men jeg fikk et skikkelig spark i trynet etter alle overdosene.Kronisk betennelse i bukspyttkjertelen.Må ta medisiner resten av livet for å kunne leve.

Tenker du noen gang på at noe sånt kan skje?Levra kan begynne å svikte.Nyrene kan også miste funksjonen.

Psyken blir ikke bedre av det.

Jeg håper at du kommer deg ut av det destruktive mønsteret du er inne i.Jeg vet det er jævlig å føle at ingen vil hjelpe deg, men de blir vel oppgitte de på akutten også?Har opplevd det sjøl.Og skjønte at jeg var nødt til å finne en annen vei.

Er som sagt inne på den nå,men -ja-det er tøft,hardt,jævlig,slitsomt,tungt,ydmykende osv osv...Men håper at du også finner en vei som ikke er like destruktiv som den du erinne på nå

Ønsker deg alt godt...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det kan diskuteres om dette er innenfor eller utenfor helselovene. I dette tilfellet synes jeg det er relativt uinteressant.

Det viktige er om din "hjelpsøking" er hensiktsmessig for deg eller ikke.

Du vil aldri kunne bli hjulpet av akuttinnleggelser, legevakt, intox osv.

Du må oppsøke fastlegen din planlagt og snarest mulig enten du har en god eller dårlig dag. Fastlegen din må søke deg til en langvarig, planlagt og forusigbar poliklinisk behandling. Dette er det eneste som kan hjelpe deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...