ellama Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg har siden februar i år strevet med nakkesmarter som stråler ut i armer, mest i venstre arm. Har gått hos fysioterapeut, naprapat, det hjalp ikke. Jeg hadde et konstant trykk i nakken, og etterhvert kjente jeg ubehag i svelget også. Tok røntgen av nakken, det viste seg at jeg har to sammnevokste virvler i nakken 2. og 3. tror det var, og litt slitasje i 5. Legen min mente at dette var ikke noe å bry seg om når jeg har trolig vært slik hele livet (37 år). Til slutt oppsøkte jaeg en osteopat, og det viste seg at jeg hadde ganske mye spenning i forskjellige muskler i kroppen. Det hjalp og jeg ble nesten bra i løpet av to siste månedene. Jeg må understreke at jeg hadde en veldig stressende periode fra begynnelsen av året, med en god del problemer på jobb, og i tillegg på hjemmefronten, og at jeg kjente at jeg ikke klarte å få ro i kroppen. Siden mai begynte jeg med medisinsk meditasjon/pusteøvelser, og i juni skaffet jeg meg en cd med autogen trenning. Har blitt mye bedre siden.... Men nå en dag gjespet jeg, og da kjente jeg en klikk i nakken, og nå er det på igjen. Jeg fikk mange slike muskleknuter i nakken langs nakkevirvlene og samme typeanfall som før, trykk i nakken, og en nervositetfølelse i hele kroppen, spesielt i venstre hånd og leggene. Jeg lurer på om jeg skulle allikevel gå å ta en MR av nakken, og undersøke dette litt nærmere. Ellers har jeg aldri vært plaget før dette her begynte i februar 2005. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193137-nakkesmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Ved langvarige eller tilbakevendende plager fra nakken er det fornuftig å ta et MR. Hvis det er utstråling til arm eller andre deler av kroppen kan det være nyttig med et såkalt funksjonsbilde som betyr at du holder nakken i den stilling som fremkaller symptomene når bildet tas. MR vil vise bløtdeler og nerverøtter bedre enn et røntgenbilde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193137-nakkesmerter/#findComment-1343031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.