Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har siden februar i år strevet med nakkesmarter som stråler ut i armer, mest i venstre arm. Har gått hos fysioterapeut, naprapat, det hjalp ikke. Jeg hadde et konstant trykk i nakken, og etterhvert kjente jeg ubehag i svelget også.

Tok røntgen av nakken, det viste seg at jeg har to sammnevokste virvler i nakken 2. og 3. tror det var, og litt slitasje i 5. Legen min mente at dette var ikke noe å bry seg om når jeg har trolig vært slik hele livet (37 år).

Til slutt oppsøkte jaeg en osteopat, og det viste seg at jeg hadde ganske mye spenning i forskjellige muskler i kroppen. Det hjalp og jeg ble nesten bra i løpet av to siste månedene.

Jeg må understreke at jeg hadde en veldig stressende periode fra begynnelsen av året, med en god del problemer på jobb, og i tillegg på hjemmefronten, og at jeg kjente at jeg ikke klarte å få ro i kroppen.

Siden mai begynte jeg med medisinsk meditasjon/pusteøvelser, og i juni skaffet jeg meg en cd med autogen trenning. Har blitt mye bedre siden....

Men nå en dag gjespet jeg, og da kjente jeg en klikk i nakken, og nå er det på igjen. Jeg fikk mange slike muskleknuter i nakken langs nakkevirvlene og samme typeanfall som før, trykk i nakken, og en nervositetfølelse i hele kroppen, spesielt i venstre hånd og leggene.

Jeg lurer på om jeg skulle allikevel gå å ta en MR av nakken, og undersøke dette litt nærmere. Ellers har jeg aldri vært plaget før dette her begynte i februar 2005.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193137-nakkesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Ved langvarige eller tilbakevendende plager fra nakken er det fornuftig å ta et MR. Hvis det er utstråling til arm eller andre deler av kroppen kan det være nyttig med et såkalt funksjonsbilde som betyr at du holder nakken i den stilling som fremkaller symptomene når bildet tas. MR vil vise bløtdeler og nerverøtter bedre enn et røntgenbilde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193137-nakkesmerter/#findComment-1343031
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...