Gå til innhold

Identifisering av piller

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 25 år som er i en meget vanskelig situasjon. Moren min ble tidligere i år lagt inn på en klinikk som er spesialisert på alkohol- og pillemisbruk. Hun var der i fem uker, og da hun kom hjem igjen gikk det ganske bra en liten stund. Hun deltok i AA møter og var helt avholden. Endelig så familien den vi kjente igjen!!

Men nå har ting sklidd helt ut. Jeg fant moren min døddrukken for noen uker siden og etter dette har hun tatt piller nesten alle dager hele uken. Hun nekter selvsagt for dette. Idag dro hun til syden sammen med pappa, og for ikke lenge siden fikk jeg en sms fra han der det stod at mamma var "på" igjen... Han hadde funnet piller osv. Jeg fikk beskrivelse av pillene og ringte til giftinformasjonen, men de hadde ikke komplette arkiver, så de kunne ikke hjelpe meg med å identifisere pillene. Uansett kunne de ikke spesifikt ha sagt hva pillene var pga. personvernet. Så det jeg lurer på er om noen vet hvordan jeg kan få identifisert disse? Mamma har lurt oss gang på gang, vært igjennom hele felleskatalogen... men hver gang dukker det opp noe nytt. Vi er alle rådville og slitne, noen tips vedr. livssitusjonen våres også?

Tusen takk til alle som svarer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193183-identifisering-av-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Jeg vet ikke hvordan (om) du kan få tak i noe register eller lignende, men hva med å beskrive noen av pillene her? Folk har gjort det før, og fått svar på hva det er, iallfall. Det er jo ikke til å se bort i fra at vi på psykiatriforumet tilsammen har vært igjennom ganske mange typer tabletter ;)

Jeg vet ikke hvordan (om) du kan få tak i noe register eller lignende, men hva med å beskrive noen av pillene her? Folk har gjort det før, og fått svar på hva det er, iallfall. Det er jo ikke til å se bort i fra at vi på psykiatriforumet tilsammen har vært igjennom ganske mange typer tabletter ;)

Takk for begge svarene!

Ja, jeg tenkte jeg kunne beskrive noen av pillene her, men tenkte at doktoronline kunne være noe skeptiske til dette... Nett skikk og bruk!

Men i alle fall:

1: pillene er hvite, ca 6-7 mm i bredden og har delestrek på midten. På den ene siden står det d c, på den andre står det c.

2. pillene er ca 5 mm i bredden, runde, hvite og det står s b på dem.

I tillegg lurer jeg på hvorfor reisesyketablettene av merket "postafen" har varseltrekant når disse selges over disk på apoteket. Er det riktig at disse kan forsterke effekten av alkohol?

Takk!

Gjest Calóni

Takk for begge svarene!

Ja, jeg tenkte jeg kunne beskrive noen av pillene her, men tenkte at doktoronline kunne være noe skeptiske til dette... Nett skikk og bruk!

Men i alle fall:

1: pillene er hvite, ca 6-7 mm i bredden og har delestrek på midten. På den ene siden står det d c, på den andre står det c.

I tillegg lurer jeg på hvorfor reisesyketablettene av merket "postafen" har varseltrekant når disse selges over disk på apoteket. Er det riktig at disse kan forsterke effekten av alkohol?

Takk!

Jeg kjenner dessverre ikke igjen de pillene du beskriver..Men kanskje noen andre gjør det?

Reisesyketabletter kan gjøre en døsig, det er nok derfor de har den varseltrekanten på seg. Varseltrekanten vil jo ikke si at legemiddelet er veldig sterkt eller 'farlig', det kan stå på preparater som ganske enkelt kan gjøre deg litt søvnig.

Gjest Halling

Takk for begge svarene!

Men i alle fall:

Takk!

Kanskje her:

http://www.drugs.com/xq/cfm/pageID_1151/pid_1/qx/index.htm

Er redd amerikanske piller er noe for seg selv.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...