Gå til innhold

NHD: Seriøst problem

Anbefalte innlegg

Gjest Tøft å innse

Jeg har en depressiv reaksjon pga noen svært vanskelige år. Går på Cipralex 20mg hver dag.

Problemet har lurt i bakhodet mitt lenge, men gikk opp for meg for et par dager siden.

Om kvelden er jeg så sliten (enda jeg kan ha dager da jeg ikke gjør noe) at jeg skjelver. En indre skjelving som er svært ubehagelig. Dette lar seg lettest ordne med å ta tre øl.

Så fant jeg ut at man legger på seg av øl, og begynte å sjekke kalorier i vin. Da forstod jeg at jeg hadde et seriøst problem.

Det har gått ut over lommeboken å kjøpe så mye alkohol. På sikt ødelegger det kroppen også. Og jeg vet bare ikke åssen jeg skal klare å ikke drikke noe på kvelden.

Tar Vival på dagen hvis jeg får angst, men ikke ellers.

Jeg kan av ulike årsaker ikke ta dette opp med fastlegen min.

Har du noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193218-nhd-seri%C3%B8st-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg antar at det du beskriver er angst, og at du har selvmedisnert deg med alkohol. Dette har pågått så lenge at du nå også har et alkoholproblem.

Om du ikke greier å mestre det selv innen kort tid, må du skaffe deg en behadler som kan hjelpe deg.

Gjest Timari

kan du ringe AA anonyme alkoholikere å få råd der?

ser jo ikke bort i fra at du kan være kjendis eller ha en høy stilling hvor dine problemer, hvis det blir kjent kan være katastrofale (eller andre grunner til at det kan være vanskelig å oppsøke fastlegen)

Men ring iallefall en anynom rådgivningstjeneste å få noen råd (samme hva problemet skulle bunne i)

For noe må uannsett gjøres, og det har du innsett

lykke til:)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...