Gå til innhold

Hva kan føre til at en blir mer engstelig

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

De siste månedene så synes jeg at jeg har blitt mer og mer engstelig. Egentlig for alt mulig. Har slitt i mange år med tvangslidelse og sjenerthet, men først i det siste virker det som om jeg har blitt engstelig for alt mulig. Det er ganske frusterende å føle at en blir dårligere uten at en finner noe å gjøre med det. Så derfor spør jeg her, hva er det som kan gjøre at en blir mer og mer plaget angst? Noen som har erfart det samme og funnet ut en måte å bøte på det?

Fortsetter under...

Gjest angstfull og depressiv

Har hatt det slik, noen ganger har det gått over av seg selv, andre ganger har jeg måttet ty til antidepressive midler som også virker på angst, av typen ssri-preparat.

Ta du en tur og snakk med fastlegen din.

Annen terapi en medikamentell kan sikkert også hjelpe. Du kan lære deg andre måter å tenke på f.e. Bytte automatiske negative tanker ut med manuelle positive tanker.

Har hatt det slik, noen ganger har det gått over av seg selv, andre ganger har jeg måttet ty til antidepressive midler som også virker på angst, av typen ssri-preparat.

Ta du en tur og snakk med fastlegen din.

Annen terapi en medikamentell kan sikkert også hjelpe. Du kan lære deg andre måter å tenke på f.e. Bytte automatiske negative tanker ut med manuelle positive tanker.

Det er vel ikke så veldig unormalt å være engstelig. Ei heller deprimert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...