Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min mor er meget syk. Hun har vært psykisk syk i over 30 år med en rekke innleggelser bak seg, men de siste 15 år har hun fungert. Nå går det bratt nedover. Hun får anfall (tror hun skl dø, gjør på seg, drikker seg full, spiser alt hun kan oppdrive av piller, ser syner, hører stemmer etc.) De siste måneder har hun blitt kjørt på sykehus ca en gang i uken. Min far vet ikke hva annet han skal gjøre enn å ringe en ambulanse... Det er ingen plasser på sykehusets psykiatripost, så det er ut igjen etter noen timer med noe beroligende og beskjed om å oppsøke fastlege. Fastlegen forsøker medisinering så godt han kan, men hun enten kaster pillene eller spiser de fleste på en gang. Han får gjentatte avslag på sine forsøk på å få lagt henne inn. Nå står hun på vent på utredning til avrusning FØR hun eventuelt kan legges inn på psykiatrisk. Mens hun blir sykere for hver dag. Hva er egentlig gangen i en slik saksbehandling? Kan jeg gjøre noe for å få lagt henne inn? (Hun sliter ut faren min, som nå også er i ferd med å bli syk.) Min mor trenger et lenger opphold på en institusjon (har tidligere tilbrakt to perioder på Modum) Er ikke dette mulig for personer over 60? Kan man i såfall søke om plass på et gamlehjem? For nå trenger hun tilsyn snart 24 timer i døgnet og det kommer ikke min far til å klare særlig lenge. Finnes det noe jeg som datter kan forsøke? Hilsen fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193396-hva-gj%C3%B8r-man/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...