Gå til innhold

Problemer med hverdagen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 26 år som føler jeg trenger en og snakke med. har tenkt i mange år at jeg skal ta steget og gå til psykolog, men har alltid "kommet meg oppå" igjen nok til at det har blitt glemt.

jeg har nå bestemt meg for å søke hjelp, da mitt forhold nr 2 sprakk denne uken. spørsmålet mitt er: hvordan finner man en Psykolog som passer til meg ? jeg har vært med i en bilulykke i 96, og siden da har jeg blit vurdert forskjellig 5 ganger av leger, det virker som om det kommer helt ann på hvem man snakker med. Jeg er redd at det skal være slik hvis jeg går til psykolog også.

hvordan fungerer dette, og hvor skal jeg hendvende meg ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193419-problemer-med-hverdagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Normalt gåt du til fastlegen din og ber om henvisning til psykolog. Da får du normalt en liste med psykologer, og du kan ringe dem eller sende brev der du skriver litt om deg selv og det du føler at du trenger hjelp til. Du må betale egenandel, og du må ofte vente en periode - særlig i de store byene (flere måneder). Du kan også prøve å få time hos privatpraktiserende psykolog, men det koster atskillig mer, normalt 500-600 kr timen.

Hvis du er student bør du sjekke ut om det finnes tilbud og psykolog på studiestedet, det kan være et godt alterbativ.

Lykke til! Hvorfor ikke satse på deg selv først som sist! Psykologer er somoftest veldig ålreite dyr! :)

Hei! Normalt gåt du til fastlegen din og ber om henvisning til psykolog. Da får du normalt en liste med psykologer, og du kan ringe dem eller sende brev der du skriver litt om deg selv og det du føler at du trenger hjelp til. Du må betale egenandel, og du må ofte vente en periode - særlig i de store byene (flere måneder). Du kan også prøve å få time hos privatpraktiserende psykolog, men det koster atskillig mer, normalt 500-600 kr timen.

Hvis du er student bør du sjekke ut om det finnes tilbud og psykolog på studiestedet, det kan være et godt alterbativ.

Lykke til! Hvorfor ikke satse på deg selv først som sist! Psykologer er somoftest veldig ålreite dyr! :)

Heisann,

Har bestillt time til fastlegen min, jeg er student, og har dårlig økonomi.

får se hva fastlegen min sier, men jeg håper at ventetiden ikke er for lang, jeg er forferdelig sliten..

Heisann,

Har bestillt time til fastlegen min, jeg er student, og har dårlig økonomi.

får se hva fastlegen min sier, men jeg håper at ventetiden ikke er for lang, jeg er forferdelig sliten..

Vil legge til en del ting som jeg ikke kan snakke med til mine nærmeste venner.

Min store støtte i problemene som jeg har er min mor, i det siste dagene har vi hatt lange samtaler der det har kommet fram at hun har vært "bipolar". Jeg viste at hun var depresiv og har vært lagt inn.

jeg har nå lest en del om dette emnet og symptomene, og nå sitter jeg her med tårer i øynene.

alt jeg har lest til nå stemmer overens med hvordan jeg er som person, og min personlighet.

Er det noen der ute som har vært bortig dette hadde det vært fint å få en tilbakemelding om hvordan dere har fått hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...