Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har brukt mye forskjellig medisin nå men ingenting ser ut til å hjelpe. var hos legen i dag igjen og fikk ennå en ny medisin.

tror han meg ikke eller prøver han alle mulige medisiner før han henviser meg videre ?

han spør om de samme tingene hver gang.

er ikke så glad i å ta tak i ting og si ifra men jeg føler jeg ikke blit trodd.

hvor mange medisiner må jeg prøve ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193445-spr%C3%B8rsm%C3%A5l-om-depresjonlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Synd at ikke legen henviser deg videre. Medisiner alene kurerer ikke en depresjon. Medisiner er som en krykke. Man kan støtte seg til medisiner i en periode hvor man har det som verst.

Hvis du føler at legen ikke forstår deg så bør du kanskje vurdere å bytte lege.

Synd at ikke legen henviser deg videre. Medisiner alene kurerer ikke en depresjon. Medisiner er som en krykke. Man kan støtte seg til medisiner i en periode hvor man har det som verst.

Hvis du føler at legen ikke forstår deg så bør du kanskje vurdere å bytte lege.

er litt redd for å si ifra.

vet ikke helt hva jeg skal gjøre. var veldig vanskelig å gå til legen i førsten, men dette er bare for dumt.

er litt redd for å si ifra.

vet ikke helt hva jeg skal gjøre. var veldig vanskelig å gå til legen i førsten, men dette er bare for dumt.

prøver å holde håpet oppe, men hvis jeg må gå igjennom hele listen med medisiner så vet jeg ikke........

Det re i vert fall rimelig at du prøver ut 3-4 ulike antidepressiva da det finnes ulike typer.

Har du forresten prøvd dem i stor nok dose lenge nok?

det er jeg ikke sikker på, har ikke brukt noe lenger enn 3 uker ihvertfall og aldri økt dose, men byttet til en annen type.

den siste jeg fikk nå skal jeg prøve fra Mandag til neste Fredag, det blir mao ikke mange dagene.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

det er jeg ikke sikker på, har ikke brukt noe lenger enn 3 uker ihvertfall og aldri økt dose, men byttet til en annen type.

den siste jeg fikk nå skal jeg prøve fra Mandag til neste Fredag, det blir mao ikke mange dagene.

Det er ingen grunn til å tro at et antidepressivt middel skal virke på 5 dager.

Først opp til standard dose i 2-3 uker. Deretter evt økning med ny observasjon i 2-4 uker. Deretter evt ny doseøkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...