Gjest psykotiske symptomer Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg tar en liten dose Trilafon (4 mg). De siste 3 dagene har jeg vært uten medisin, fordi jeg innbilte meg at paranoian kanskje aldri hadde eksistert. Men nå kjenner jeg at det kommer tilbake, hvilket jo må bety at medisinen har hatt en virkning. Jeg har aldri vært helt psykotisk, men det går mer på ting som at mennesker innenfor hjelpeapparatet vil ødelegge for meg, at folk vet alt om meg ved første møte, og at dette senere blir bruk mot meg osv. Jeg har også tidligere "sett" mennesker fra behandlingsapparatet overalt, dvs noen følger med meg, og jeg har vært redd for at andre kan høre tankene mine. Jeg hadde ikke noe tro på trilafon da jeg begynte med dem, for jeg kunne ikke begripe at en medisin kunne forandre måten jeg så verden på. Men det har de tydligvis gjort. Det jeg egentlig lurer på er: siden disse medisinene tydligvis har hatt effekt, tyder det da på at den paranoian jeg slet med var knyttet til en (nesten)psykose/psykotisk lidelse? Eller hjelper slike medisiner på symptomene, uavhengig av årsaken (altså at de også kan hjelpe mennesker som har utviklet paranoia som endel av personligheten, og ikke psykose)? Jeg lurer på om det at medisinene virker er et "bevis" på at dette har dreid seg om vrangforestillinger? For man kan vel være paranoid med god grunn uten at det dreier seg om en vrangforestilling? Dette ble kanskje litt rotete, men jeg håper du kan svare på spørsmålene. Det er nok flere som lurer på dette også vil jeg tro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193546-antipsykotika-og-virkning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.