Gjest sint Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg er veldi sjalu og oppfører med akkurat som du beskriver sjalusi i et innlegg her. kontrollen min er blitt en besettelse..Jeg tror alltid at min mann er utro helt til det motsatte er bevist. Jeg reagerer med et enormt sinne for ingenying. Men jeg holder det i meg, jeg kan være taus i dagesvis og inni meg da er jeg full av hat og sinne. Vet ikke hva jeg skal finne op for og såre mest mulig, kommer med små spydigheter ofte. Så når jeg etter hvert klarer og prate ut, etter myye mas fra min mann, så føles det så befriende og godt. Og jeg lover at det aldri skal bli sånn igjenn. Men så neste gang jeg blir sjalu eller sint for noe så er det på han igjen. Jeg kan virke som en perfekt hustru og venn, men så snart jeg får litt motgang så blir jeg nesten som en tyrann. Svart i blikker og kokvarm i hodet. Jeg har vokst opp med en pappa som psykopat. Minner med selv om han når det står på. Han kunne også være stum idagesvis, men han slo min mor mye, ikke meg, jeg var bare vitne. Jeg har aldri slått noen! Iallefall ,er jeg en psykopat? har jeg arvet dette etter min far? Hele barndommen var jeg sikker på en ting: Jeg skulle ikke bli som han. Jeg er blitt veldi lik. Må vel føye til at jeg har ganske lav selvtillit og sliter med angst. Angst for butikker og mye folk. Jeg er ganske streng med mine barn, men er en sånn passe god mor, mener jeg. Sliter i perioder med bilder i hodet mitt fra barndommen, at min far banker min mor på det groveste. Kan det være dette som har gjort meg til en dårli person? til en psykopat som alle tror er verdens søteste og snilleste... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193589-psykopat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ditt innlegg er alt for lite utyllende til at en kan si at du er en psykopat. Men du beskriver mange trekk som kan lede tankene i den retning.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193589-psykopat/#findComment-1345722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg er ikke ekspert på psykopati, langt i fra. Er vel få som egentlig er det. Men vent med diagnostiseringen i første omgang. Har du lyst til å forandre deg selv? Prøv å gå i terapi. Er du psykopat, blir det bortkastet tid, men jeg tror at mange av dine reaksjoner og mønstre hadde trengt en meget god behandler, og sannsynligvis lengre tid i terapi. Jeg synes du skulle gjøre det. Dette klarer du ikke å forandre på alene. Og for å være sikker på at det ikke skader barna dine mer enn du tror, så er det en bra ide. Men du må ville forandring selv. Så vil du det? Tenk godt over det. Vh bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193589-psykopat/#findComment-1346119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.