Urolig i Oslo Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hei. Jeg er en mann på 38 år, ca. 180 cm høy og ca. 82 kg +/-. Dessverre røyker jeg, men jeg drikker sjelden alkohol. Jobben min er stillesittende kontorarbeid (bak PC), men den kan til tider være meget stressfull. Jeg har de siste to ukene hatt stikkende smerter under venstre skulderblad. Den siste uken har smertene spredt seg til venstre armhule og øvre del av armen. Smertene er verst om morgenen, men er noe til og fra hele dagen. Jeg kan også kjenne at fingergrepet er svakere enn normalt, akkurat som om armen sover. Smertene virker uavhengige av om jeg belaster skulder/arm, men blir nesten helt borte når jeg ligger stille på ryggen. Jeg håper noen har en ide om hva dette kan være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193701-smerter-under-venstre-skulderblad/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Oftest skyldes disse plagene en betennelse i muskulaturen i bakre del av armhulen og under skulderbladet. Hvis du presser fingrene mot bakre del av armhulen kan symptomene kanskje forverres? Du skriver ikke noe om du er venstrehendt eller ikke, men mange ganger er det den armen som man bruker mest som er utsatt. Det at smertene blir nesten borte når du ligger på ryggen og muskelen er avspnt er et godt tegn. Ta kontakt med fastlegen som får vurdere om du bør ha fysikalsk behandling eller en kur med betennelsesdempende medisin. Både tøyningsøvelser og akupunktur med triggerpunktbehandling kan være effektivt. Det viktigste er som regel likevel å endre arbeidsstilling for å variere armens posisjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193701-smerter-under-venstre-skulderblad/#findComment-1357549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
JSB Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Oftest skyldes disse plagene en betennelse i muskulaturen i bakre del av armhulen og under skulderbladet. Hvis du presser fingrene mot bakre del av armhulen kan symptomene kanskje forverres? Du skriver ikke noe om du er venstrehendt eller ikke, men mange ganger er det den armen som man bruker mest som er utsatt. Det at smertene blir nesten borte når du ligger på ryggen og muskelen er avspnt er et godt tegn. Ta kontakt med fastlegen som får vurdere om du bør ha fysikalsk behandling eller en kur med betennelsesdempende medisin. Både tøyningsøvelser og akupunktur med triggerpunktbehandling kan være effektivt. Det viktigste er som regel likevel å endre arbeidsstilling for å variere armens posisjon. På dette område finnes flere hjelpemidler, som Thermotex puten og Triggerpunktbehandleren. Disse burde hjelpe på plagene du beskriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193701-smerter-under-venstre-skulderblad/#findComment-1375184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.