Gå til innhold

Er jeg emosjonelt forstyrret?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på 25 år som har slitt med å kontrollere temperamentet mitt i mange år. Jeg farer opp for ingenting, og er til tider ganske så frekk mot de rundt meg. Har i denne tiden slitt med sykdom, noe jeg er redd har innvirkning på denne frustrasjonen. Det siste året har jeg lurt på om det er noe alvorlig galt med meg. Jeg bruker kjæresten min som hakkepute og det sårer han selvfølgelig veldig mye. Noe jeg ikke ønsker... Men er akkurat som at jeg ikke klarer å beherske meg.. Det har lenge nå vært nært et brudd, og jeg er veldig redd for at det skal skje siden han virkelig er den store kjærligheten. Vi har den beste kjemien, og vi begge føler at vi er ment for hverandre. Han vet at jeg ikke er sånn av natur, men han makter ikke å bli mer såret. Men den utrolige frustrasjonen ødelegger nesten all idyll.

Tror du jeg kan få hjelp av å snakke med noen profesjonelle om dette?

Vi har vært samboere i over 1 år nå, men jeg flyttet nylig til Oslo pga jobb. Vi møtes hver helg. Fikk i vinter diagnose på sykdommen min, men har nå i våres hatt et tilbakefall. Noe som igjen ikke akkurat gjør situasjonen noe bedre. Jeg er sykmeldt og har ingen krefter til noe som helst, føler da at humøret drar meg ned i en grøft. Siden dette er en ny jobb, er jeg redd for å miste den pga mitt store sykdomsfravær.

Har lest noe om personlighets forstyrrelser, og jeg synes det med emosjonell personlighetsforstyrrelse beskriver meg godt.. Hvis jeg nå har det, hvordan skal jeg da gå frem for å bli bedre? og hvem skal jeg ta kontakt med. Må man ha henvisning fra legen for å få time hos psykolog?

Jeg orker ihvertfall ikke å leve slik lenger. Tar fullstendig knekken på meg, og ikke minst min kjære..

Samtidig med sykdommen må jeg nevne at jeg har opplevd dødsfall i familien dette året i tillegg til at jeg har mottatt drapstrusler av eksen til min kjæreste. Hun har nemlig klandret meg i alle disse årene for bruddet mellom dem, selv om det var utroskapen hennes som ødela det forholdet.

Føler jeg om dagen er psykisk utmattet, og når det nå står om brudd med kjæresten min så får jeg enorme magesmerter, hvis det er noe som heter det.. Så føler jeg meg psykisk kvalm.. Hva tror dere kan være løsningen på disse problemene mine?

Med vennlig hilsen

håpløst ulykkelig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193715-er-jeg-emosjonelt-forstyrret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...