Faggis Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Mannen min er 52 år, røyket siden han var 16 år, ikke vært syk før han fikk 2 illebefinnende med 2 ukers mellomrom - full fart på sykehus, ble etter siste gang konstatert lungekreft for 2 uker siden. Småcellekreft i den nederste lungeklaffen, ca 2 cm, hoven lymfeknute i lungeroten. Ikke operasjon, men den sterkeste cellegiftkuren i 5 behandliner stråling.Når bør han begynne med kosttilskudd for å bygge opp imunforsvar og helse generelt? Bør han vente til han er ferdig med behandling om ca. 4 mnd? Jeg har 2 forslag: Skal han ta Cartol - urtekuren eller ordinært kosttilskudd? Som kosttilskudd ville jeg gitt han følgende:Pr. dag:1 B vit compl x 4, 2 cla à 600 mg x 4, 1 e-vit 200 mg x 4, 1 c-vit 1000mg x 4. Hva mener du om denne menyen som kosttilskudd i forhold til urtemiksen Cartol?Og skal han vente med å begynne til han er ferdig med behandling? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193736-lungekreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det er vanskelig å si om kosttilskudd eller Carctol vil være det beste ettersom de ikke er sammenliknet i vitenskapelige tester. En finsk gruppe inkludert dr Jaakola, som har spesialisert seg på støttebehandling med antioksidanter, publiserte for en del år tilbake en studie som viste positive effekter ved småcellet bronkialkarsinom. Behandlingen ble gitt paralellt med onkologisk behandling. Det er en pågående diskusjon om kosttilskudd kan svekke virkningen av behandlingen. Professor Kedar Prasad fra radiologisk avdeling ved universitetet i Colorado, hevdet på en kreftkonferanse i Oslo sommeren 2004 at et antioksidanttilskudd ville øke effekten av behandling. Dette kan dere diskutere med behandlende lege. Når det gjelder Carctol hevdet dr Rosie Daniel fra England på samme konferanse at hun hadde meget gode erfaringer med denne behandlingen, særlig ved leverkreft. Jeg ser uansett ikke noen betenkeligheter med å kombinere Carctol med kosttilskudd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193736-lungekreft/#findComment-1357563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.