Gå til innhold

Anbefalte innlegg

2 års samboerskap skjærte seg for noen dager siden, før det gikk 3 års samboerskap også skeis.

Jeg har hele tiden vist at jeg har ett problem med depprisjon, og nå etter det siste bruddet har jeg prøvd og få hjelp alle plasser, men alle er på ferie. jeg har også fått vite fra min mor at hun er "bipolar" og mest sansynlig er jeg det også, og nå er jeg utrolig nedenfor og greier ikke tenke en eneste positiv tanke ved å forsette.

jeg har krise time til faslegen mandag, men orker og vente så lenge!

er det noen jeg kan ringe til eller hva som helst ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193783-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kan få tak i vival fra ett familiemedlem, er det noe som kan hjelpe meg til å slappe av ? jeg er helt stressa og har ikke spist siden bruddet, og søvn er det forferdelig lite av.

Vival kan hjelpe deg til å slappe av, men hvis du går på andre medisiner, eller har andre ting ved din helsetilstand, burde du få det klarert med legen. Ofte "glemmer" man ting om seg selv også.

Ikke kjør bil etter å ha tatt en tablett i hvert fall. Egentlig skal man aldri ta i mot slike medisiner fra andre enn lege, men noen velger å gjøre det likevel, når nøden er størst. Felleskatalogen som finnes på nettet forteller deg om medisinen.

Er det en krise, kan kanskje legevakten gi deg et par stykker, og du får sjekket om du kan ta disse tablettene.

Men har du noen venner du kan ringe til og si at du er helt på felgen?

Noen som kan være der for deg, selv om de vanligvis ikke er det i slike situasjoner?

Det finnes også hjelpetelefoner. Kirkens SOS, eller Mental Helses hjelpetelefon. Numrene har jeg ikke her, men du kan søke dem opp, eller noen andre som er flinke med linker gir deg en.

Ta en dag av gangen, og dagen kommer da du skal til legen din. Håper det kommer noe bra ut av den, og fortell om den mulige bipolariteten, slik at du eventuelt kan få best mulig medisin.

Vh bugge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193783-trenger-hjelp/#findComment-1348118
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kjærlighetssorg er forferdelig, men kan ikke behandles av helsevesenet. Valium/vival er ingen god løsning.

For din bipolare lidelse vil du få langt bedre behandling av din fastlege enn av en eller annen tilfeldig legevaktslege. Du bør vente til mandag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193783-trenger-hjelp/#findComment-1348269
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...