Gå til innhold

Konsentrasjonsvansker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste årene studert, men har nå gitt opp ettersom resultatene har blitt stadig dårligere. Jeg har fått store vansker med å konsentrere meg, det gjør at fremgangen blir dårlig, som igjen fører til dårligere motivasjon og disiplin, og det hele går rett i vasken. Hvis jeg f.eks. skal lese noe, blir jeg stadig avbrutt av tanker som er andre steder enn i pensum, ofte fiktive samtaler. Dette gjelder ikke bare skolestoff, men også når jeg kjører bil, ser på tv, trener, hvasomhelst, jeg klarer ikke holde fokus på ting.

Jeg kan ikke huske at det var så ille før i tiden, jeg var en rolig gutt, som var glad i å lese, spille fotball, og å spille gitar, og gjerne kunne holde på i timevis uforstyrret av noe.

Hvorfor kan sånt ha blitt så mye vanskeligere? Hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre/sånn som før?

Det må snart bli bedre for det gjør meg mer og mer deprimert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193845-konsentrasjonsvansker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...