Gå til innhold

Typisk kvinnfolk eller litt psyk?

Anbefalte innlegg

Gjest jeg må endre meg

Jeg har skjønt at jeg har et problem med å si nei ovenfor kollegaer og de jeg skal yte tjenester for.

Jeg sier "ja" nesten før jeg for tenkt meg om når noen spør meg om en tjeneste og det fører til at jeg blir overbelastet med jobb og føler ofte at jeg ikke strekker til.

Jeg har vel en urealistisk forestilling av at jeg skal mestre å være superfleksibel og mrs Fixit på jobben og nå kjenner jeg at jeg er sliten av det. Har også følelsen av at kollegaene ser på meg som en dott uten egne meninger og grenser. Er ihvertfall slik jeg begynner å se at jeg er selv.

Sliter vel litt med å finne plassen min på jobben, da jeg er ung og relativt nyutdanna, litt usikker, mangler tryggheten på meg selv og de andre stort sett har jobba der i alle år og kan alt..

Jeg må lære meg å bli tøffere, sette grenser og å bli mer tydelig, men hvor skal en starte da? Er det noe hjelp i å gå til psykolog for noe sånt?

Vi har ikke noe bra fora for å ta opp sånt noe på jobben, skal få veiledning av sjefen etterhvert men regner med at dette er noe jeg må jobbe med selv..

Noen som har vært der og har noen tips om hvordan en kan bli litt tøffere?

Tror jeg blir deprimert snart om jeg ikke endrer meg og gjør det litt lettere for meg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193867-typisk-kvinnfolk-eller-litt-psyk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kan ikke gjøre alle til lags

Tror ikke det har noe med om du er mann eller kvinne, men heller ønsket om å bli akseptert og "gjøre en god jobb".

Hvis du synes det er vanskelig å si nei, kan du f.eks. når noen spør om en tjeneste si at du har mye å gjøre akkurat nå men foreslå at be de ta kontakt igjen en annen gang.

Det koster lite å si nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...