Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Fant ingen passende forum for dette, så jeg valgte alternativ behandling.

Har i 2 uker nå hatt en merkelig trykkende hodepine. Kjennes ut som det holder på å sprenge. Men er ikke som en vanlig verkende hodepine.

Det merkelige er at kjeven og tyggemusklene er anspente også. Kjenner et merkelig trykk i ganen og i øyehulene også.

Det som er skumlest er en kilende følelse på et lite sted midt på toppen av hodet. Av og til kjenner jeg et stikk der som er etterfulgt av svimmelhet som varer noen minutter.

Opplever ofte synsforstyrrelser også (blinkende lys, og lyder som jeg ikke får til å stemme helt med omgivelsene). Disse symptomene fikk jeg mens jeg hadde ferie. Var bare hjemme i ferien. Tok det absolutt helt rolig, og gikk masse turer (5-6 timer til dagen), og slappet ellers av. Ble noen sene kvelder av og til. Jeg er snart 22 år gammel.

Håper noen kan svare meg!

Hilsen livredd, Mats Erik U.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194321-skremmendes-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg synes du skal ringe din fastlege og forklare symptomene dine. Selv ville jeg ha foretatt en nevrologisk undersøkelse og tenkt på å bestille en MR undersøkelse av hodet for å undersøke bihuler og så videre. Det hørs ikke ut som om det skyldes stress eller sene kvelder. En grundig undersøkelse er som regel å foretrekke fremfor å engste seg.

har ei venninne som faktisk hadde det samme problemet som du beskriver, og hun ble fortalt av legen sin at det kom av musklaturen i nakken.. noe nerve-greier, så hun måtte gå til fysikalsk behandling i nesten et år før hun følte seg bra igjen.. håper det vil gå bra med deg, for ifølge venninna mi var det veldig ubehaglig..

har ei venninne som faktisk hadde det samme problemet som du beskriver, og hun ble fortalt av legen sin at det kom av musklaturen i nakken.. noe nerve-greier, så hun måtte gå til fysikalsk behandling i nesten et år før hun følte seg bra igjen.. håper det vil gå bra med deg, for ifølge venninna mi var det veldig ubehaglig..

Annonse

tusen takk for svaret!

Ja var det jeg fikk vite av legen også, at det kom av nakkemuskulaturen, og at noen nakkeøvelser om dagen var med å hjelpe betydelig, og å passe på at nakken støtter hodet når du skal sove blant annet. Et råd var å rulle sammen en duk eller noe lignende å legge den nederst ved puta for å støtte nakken på den.

Vennlig hilsen Mats

tusen takk for svaret!

Ja var det jeg fikk vite av legen også, at det kom av nakkemuskulaturen, og at noen nakkeøvelser om dagen var med å hjelpe betydelig, og å passe på at nakken støtter hodet når du skal sove blant annet. Et råd var å rulle sammen en duk eller noe lignende å legge den nederst ved puta for å støtte nakken på den.

Vennlig hilsen Mats

fint du fant ut hva det var og fikk hjelp for det:) er ikke noe godt å ha di plagene. har selv måtte gå til fysioterapaut pga nakke-rygg-migrene problemer,så vet faktisk hvor jævli det er for å si det rett ut.. Men ingenting er vel bedre enn at mann blir bra igjen, og skal ta med meg det tipset om duken og formidle det videre til venninna mi:) lykke til videre:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...