vicand Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hei. Jeg er ny bruker av sidene og ønsker svar på følgende: Jeg er kvinne, 48 år, og fikk diagnosen Bechterews for noen år siden. Etter nærmere undersøkelser ved sykehus mistet jeg diagnosen og fikk beskjed om at det ikke var nok sjelettforandringer til å stille sikker diagnose. Jeg hadde da hatt diagn. i ca. ett år. Nå er jeg uføretrygdet med diagnosen Spondyl artritt. Men, til kjernen. Jeg går jevnlig til kontroll og tar da i all hovedsak blokstatus. Hver gang det siste året har jeg hatt forhøyet urinsyre. Hva kan jeg gjøre med det. Er det noe problem. Jeg bruker Paracet hver dag (4-8 tabl.pr.dag) og etter behov bet.dempende medisin. Kan jeg regulere dette med diett? Jeg har en far som døde av hjerteslag 58 år og i sommer fikk søstern min på 44 år hjerneinfarkt. Nå får jeg Albyl-E som forebyggende. Noen mening om det? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194517-urinsyre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Albyl-E er en effektiv og ganske ufarlig forebyggende behandling mot infarkter. I tillegg kan et kosttilskudd med omega 3 fettsyrer (3 gram daglig) være gunstig både for hjertet og mot betennelser i leddene. Det kan hende at behovet for Paracet kan reduseres. Urinsyre er et avfallstoff som dannes ved nedbrytning av proteinholdige matvarer (kjøtt, fisk, belgfrukter) og ved kombinasjon med syredannende mat (kjøtt, korn) kan det dannes krystaller som kan irritere leddene, særlig stortåas grunnledd. Ofte anbefales derfor en diett med mere grønnsaker og å være forsiktig med store kjøtt og fiskemåltider. Alkohol kan også øke urinsyrenivået hos enkelte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194517-urinsyre/#findComment-1357629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullan Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hei! Jeg har også forhøyet urinsyreinnhold i blodet og fikk stilt diagnosen hos homeopat gjennom irisdiagnostikk. Årsakene til dette er bl. annet en svakhet i nyrene. Jeg har vært plaget med vond rygg og stivhet og lett fortykkede ledd i noen av fingrene.Jeg har også en smertefull betennelse i hofteleddet som jeg nå får homeopat-behandling for. Så til kuren: Jeg drikke to liter kokt vann pr dag. Jeg tar homeopatmedisin som skal virke mot betennelsen og leddsmertene.I tillegg skal den styrke nyrefunksjonen.(Symptomene kommer av bl. annet den forhøyede urinsyren i blodet). Dernest har jeg blitt anbefalt å kutte ned på matvarer som forårsaker "surt miljø" i organismen. En vei til å oppnå dette er den sk. "blodtypedietten" som tar utgangspunkt i hvilken blodtype du har. Alle skal ikke ha samme mat. Jeg har blodtype A og skal dermed ha tilnærmet vegetarisk kosthold (ikke helt). Søk på blodtypedietten på nettet, så ser du hva det dreier seg om.I helsekostforretning kan man også kjøpe utstyr til å finne ut hvilken blodtype man har, eller så gjør homeopaten det. Jeg ble også forordnet Ibux og liknende medisin av leger (cox 2-hemmere), men jeg følte at jeg ble bare enda sykere i kroppen, jeg fikk hevelser i ansiktet og metallisk bismak i munnen. Nå vet vi også at denne medikamentgruppen holder tilbake væske i kroppen og kan forårsake alvorlige hjerteproblemer. De helbreder heller ikke sykdommen, men brukes i årevis for sk. kronisk lidelse. Derfor gikk jeg til homeopat for å få annen hjelp og for å finne årsaken til problemet og gjøre noe med den. Jeg har holdt på med "rensekuren" i snart tre uker, og føler meg allerede bedre. Lettere i kroppen og allerede mindre smerter i hoften. Det er også veldig godt å vite at det jeg nå spiser er godt for kroppen. Jeg fokuserer på alt det gode jeg tross alt kan spise. Melk og ost som jeg var så glad i er byttet ut med soyaprodukter. Kjøtt er helt ute unntatt kylling og fisk.Men jeg synes faktisk ikke det er noe savn. Så føles det riktig å kunne hjelpe seg selv til en friskere organisme. Jeg har også hørt om flere som har blitt kvitt revmatisme o.l ved å legge om kostholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/194517-urinsyre/#findComment-1397289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.