Gå til innhold

Konstant trøtt

Anbefalte innlegg

Chiefen1365380895

Jeg er konstant trøtt, så fort jeg setter meg ned for f.eks og se på TV eller jobbe på PC så går det 5 min. så sovner jeg. Jeg har ikke problemer med og sove om natten, sover gjenomsnittlig 7-8 timer hver natt. Jeg er 45 år, røyker ca 10 sigaretter om dagen,veier ca 95kg og er 177 høy, har en forsåvit aktiv jobb. Er ikke noen trenings narkoman, går noen turer innimellom. Spiser normal norsk mat at jeg tar ginseng gerimax hver dag.Håper noen kan hjelpe meg da dette har blitt et problem, det hender jo at man rett og slett sovner når man kjører bil eller er i møter. Jeg kan jo nevne at jeg har blitt operert for snorking tidligere, som har hjulpet betraktelig, så jeg tror ikke det at det er hoved problemet. Dette problemet har kommet i løpet av de siste 6-7 mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194732-konstant-tr%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Trøtthet kan ha mange årsaker inkludert snorking og pusteproblemer om natten. Hvis du er usikker på om du har perioder med dårlig pust om natten kan du be om henvisning til et søvnlaboratorium der dette kan registreres. Enkelte lider nemlig av surstoffmangel på grunn av pustestans (søvnapne) om natten som kan tretthet påfølgende dag. Før dette er det kanskje også fornuftig med en helsesjekk hos fastlege med måling av blodtrykk og kontroll av blod og urin. Det er vanlig å undersøke om man har anemi, jernmangel, mangel på vitamin B12, lavt stoffskifte og om blodsukkeret er normalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194732-konstant-tr%C3%B8tt/#findComment-1359496
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...