Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Først må jeg bare si at denne tjenesten er et supert tiltak!

Jeg har en far som er i slutten av femtiårene og har fått diagnosen kreft i bukspyttkjertelen med spredning til lever. Svulsten sitter midt i kjertelen og lar seg ikke fjerne operativt. I følge onkologene er den oppdaget relativt tidlig til å være denne formen for kreft. HAn har foreløpig bare gått ned i vekt, men er ellers i god form. Han har noe nattsvette, men dette har også avtatt noe. Siden han fikk diagnosen for halvannen uke siden har han gjort radikale endringer i diett og spiser bare rå mat fra planteriket og mer el mindre terapeutiske doser av vit og mineraler og ess. oljer, probiotika, q10 ++. De siste tre dagene har han også fastet både for kropp og sinn sin skyld. I tillegg trener han hver dag.

Magesmertene har gått helt bort på dagen, så noe riktig må komme av dette. Det henger kanskje sammen med mindre irritasjon av kjertelen pga mindre behov for insulin?!

Spørsmålene er selvfølgelig mange..:

1. Er det egentlig noen vits i dette, eller er det bare å forberede seg mentalt på døden? Lar det seg gjøre å styrke immunforsvaret i den grad at det bekjemper kreften selv eller er det bare sponsede historier? Hvor stor tror du risken er ved å satse utelukkende på diett, faste, tarmskyllimger osv sammenlignet med trad. behandling. Virker jo som om Gemzar uansett bare er pallativt.

2. Av behandlingstilbud har vi Gemzar og GemVax. De mener det er lurt at han tar noe Gemzar før GemVax for å gjøre kreftcellene mer sårbare for vaksinen. Det celler av typen adenocarcinom. Selv synes jeg Gemzar høres ut til å være mer til skade enn gavn. Hva mener du vi bør velge??

3.Har du noen mening ang behandling i evt utland. Er Endostatein-behandling noen mulighet? Det er mye forskning i USA. Er det noe der du vet om og anbef? TNFerade?

4. Ser dere anbefaler PH-mirakelet på siden deres. Er det noe i det? Kan man sulte ut en svulst?? Trodde kreftcellene bare ernærte seg av omliggende vev dersom de ikke fikk noe gjennom kosten?

5. Hva tror du om faste i denne forbindelse?

6. Hvilke tilskudd bør han ta ekstra av? Bør man også ta høydose av A og D? Vanskelig å få tak i piller med høyt innhold av disse.

Vel, tror dette var alt og mere til akkurat nå. Må også si at boken din gir mange svar:)

Beste hilsener

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195148-bukspyttkjrtelkreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

I utgangspunktet er kreft i bukspyttkjertelen en meget alvorlig sykdom og det skyldes blant annet at den ofte oppdages sent (kan ikke opereres) og er lite følsom for cellegift og stråling. Jeg synes absolutt det en vits i å gjøre en egeninnsats for vi ser stor forskjell i hvordan sykdommen forløper hos forskjellige pasienter. På den annen side kan ingen love noenting, så jeg vil anbefale din far å gjøre tiltak som han selv føler hjelper og styrker hans livskvalitet. Jeg mener veien til kvantitet går via kvalititet. Faste er jeg ikke tilhenger av, ettersom det tapper kroppen for næringsstoffer som han trenger. Tror ikke man kan sulte ut kreften, selv om det i museforsøk er vist at kreften kan vokse saktere ved å sulte dyrene. Dette gir dårlig livskvalitet og er ikke helbredende. Cellegift, inkludert Gemzar, gir dessverre liten forskjell i livslengde. GemVax er et spennende behandlingsopplegg med vaksiner som man har jobbet med i over 10 år og dette jobber i takt med kroppens eget immunsystem. En forbehandling med Gemzar vil kanskje svekke kreftcellene, men også immunsystemet. Jeg overlater dette til de behandlende leger å råde om dette. En rapport fra Tysklad for noen år tilbake viste god effekt hos pasienter med samme diagnose som fikk misteltein og omega 3 fettsyrer samt antioksidanter. Det kan stilles spørsmålstegn ved seleksjonen av disse pasientene, men dataene var interrssante. Misteltein kan være en immunstimulator, mens omega tre fettsyrer har vist å kunne hindre vekttap hos kreftpasienter i andre studier. Mange med kreft i bukspytt- kjertelen kan også trenge tilskudd av fordøyelsesenzymer i form av planteenzymer (Bromelain etc) eller legemidler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195148-bukspyttkjrtelkreft/#findComment-1368650
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...