mortilvesla Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Min 4-årige datter har hatt en tøff vinter og vår med skarlagensfeber som det ble vanskelig å ta knekken på, hun fikk oppbluss tre ganger med påfølgende antibiotika-kurer. Øre/nese/hals-spesialisten anbefalte tilslutt å fjerne mandler og polypper-også fordi hun snorket skikkelig når hun sov. Hun er aktiv og har alltid sovnet på under 15 min rundt 19-1930. Han antok hun ville få bedre søvnkvalitet også etter operasjonen. Hun ble operert 23.juni, fikk profylaktisk antibiotikakur uken før. Likevel fikk hun en diffus infeksjon med frostanfall og påfølgende bredspektret antibiotikakur tre dager etter operasjonen. Helevåren mistet hun endel hår- men ikke slik at jeg bekymret meg. Dette har imidlertid fortsatt og hun har nå fått tydelig tynnere hårmanke. Hver morgen ligger det 5-10 strå igjen på puten og selvfølgelig endel når hun blir gredd og strikker fjernet. Hun er asiat. Kvier meg for å ta henne til lege igjen da vi fram til juli hadde så mange legebesøk, blodprøver etc. Begynte med multivitaminer og INTB2 fra helsekosten for ca 2 mnd siden. Hva kan dette være, begynner å bli riktig bekymret. Bør jeg oppsøke lege eller avvente enda litt? Eller har alternativ medisin noen gode råd. Selv tenker jeg dette har vært enstor påkjenning for enliten kropp på 16 kg. Kan antibiotikaen ha forårsaket dette? Hun har vært helt frisk i sommer,- men er fortsatt kjempetrøtt når hun legger seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195268-h%C3%A5ravfall-p%C3%A5-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Etter antibiotikakurer kan det være viktig å styrke tarmens immunforsvar ved å tilføre pro- og prebiotika. Jeg vil anbefale dette i en måned og deretter overgang til syrnede melkeprodukter (hvis huun tåler melk). Tilskudd av jern og B-vitaminer kan også være fornuftig etter at hun har vært mye syk, men hvis ikke dette stanser håravfallet i løpet av noen uker bør dere ta en ny sjekk inkludert blodprøver. Dette for å undersøke om hun kan ha en annen sykdom, for eksempel en stoffskifteforstyrrelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195268-h%C3%A5ravfall-p%C3%A5-barn/#findComment-1368651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.