Gå til innhold

Stadig muskelstrekk i korsryggen

Anbefalte innlegg

MOR TIL TO SØTE

Sliter med gjentagende muskelstrekk i venstre side av korsryggen - nesten hver måned nå!! Dette skjer i ulike situasjoner, men spesiellt i forbindelse med løft av min datter (1 år). Smertene går som regel over etter 2-3 dager. Jeg har alltid vært MEGET aktiv innen aerobic, step, styrketrening etc. Har førøvrig, i forbindelse med svangerskap, fødsel og permisjon trent veldig lite siste halvannet året. Dette henger også litt sammen med bekkenløsning under svangerskap(mild, gikk over etter fødsel). Er det noen spesilelle øvelser jeg bør gjøre for å forhindre disse kjinkene som jeg begynner å bli rimelig fortvilet over?. Er bare 31 år og synes det er litt tidlig å få varige plager. Har hørt noen nevne naparapati - er det noe som kan hjelpe meg, evt hva annet kan jeg gjøre?.Hilsen fortvilet tobarnsmor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195845-stadig-muskelstrekk-i-korsryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Det kan være vanskelig å skille symptomer fra muskulaturen (strekk) fra leddsymptomer. Både naprapater, kiropraktorer og manuelle fysioterapeuter arbeider med både låsninger og muskulære plager. Mange småbarnsforeldre sliter med ryggproblemer i perioden barna er små og må løftes i uheldige stillinger. Det er derfor viktig at du også tenker riktig løfteteknikk (bøyde knær, barnet tett inntill kroppen, unngå vridninger etc). Anbefaler derfor at du kontakter en av de behandlere som nevnt overfor som sjekker deg for låsninger og kjenner i muskulaturen din etter knuter og spenninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...