Gå til innhold

_Må_ balsam sitte i lenge for å virke?


amber sun

Anbefalte innlegg

Ja, jeg lurer på mye rart ikveld ;-p

Ofte står det at balsam skal sitte i i et minutt før man skyller den ut, men er dette nødvendig?

Greit om man vasker håret når man dusjer, og kan bruke såpe og høvel mens man venter på at minuttet skal gå og man kan skylle ut balsamen igjen, men ofte vasker jeg håret på kvelden.

Da er det littegrann vanskelig å stå med hue opp ned og telle ned det langsomme minuttet...

Virker balsamen like bra om man skyller den ut rett etter at man har massert den inn i håret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • amber sun

    16

  • Kvinna

    3

  • bugge -jenta

    3

  • Katt-ja

    2

Mest aktive i denne tråden

Lips1365380508

Hehe. Alt er lov å spørre her på dol =)

Ja,jeg syns den virker,men det kan du fort finne ut. Blir håret mykt og smidig selv om balsamen står i litt? Hvis den blir det, da er jo spørsmålet besvart. Jeg bruker hårkur av og til, og føler at den virker inn mye fortere enn balsamen, og den skal ha den samme virkningen..så jeg lar den stå i pittelitt, også blir håret mykt og fint :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen balsamer mener de skal sitte i dett par minutter, og noen mener ikke...

Bruker noe Hydra Smooth greier jeg, fornøyd med det foreløpig, den skal skylles ut med engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puss tennene mens balsamen virker. Det gjør jeg av og til. Effektiv til tusen. Og vasker meg på kroppen mens balsamen virker.

Ellers kan du kjøpe balsamskum- eller spray som ikke skal skylles ut, hvis du ikke er full i floker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puss tennene mens balsamen virker. Det gjør jeg av og til. Effektiv til tusen. Og vasker meg på kroppen mens balsamen virker.

Ellers kan du kjøpe balsamskum- eller spray som ikke skal skylles ut, hvis du ikke er full i floker.

Men da renner jo vann nedover meg imens, da jo. Hvis jeg skal reise meg opp og pusse tenner.

Eller - mener du pusse tennene opp ned?

*hm*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel bare å prøve, er det ikke? ;)

hehe jo. Men man må jo spørre om alt på dol før man prøver selv, ingen av oss har jo noe liv utenom dol likevel, så

;-P

heheheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kroppogsjel

Noen balsamer står det anbefalt virketid, på andre at det bør virke så og så lenge, og den siste kategorien _må_ virke i sine tilmålte minutter.

Har en teori om at det generelt kan være lurt å la den sitte i litt. Hvis problematisk å la den sitte i, bruk f.eks sånn leave-in-balsam da. De skal jo ikke skylles ut, så da slipper du jo hele problemstillingen.

Tror det har noe å gjøre med pro-vitaminer og anti-ditt og pro- og pre, formula, vitaminer og breakage og frizz og no-frizz, sleek og curly å gjøre? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenke sjæl?

Men da renner jo vann nedover meg imens, da jo. Hvis jeg skal reise meg opp og pusse tenner.

Eller - mener du pusse tennene opp ned?

*hm*

:)

Vri opp håret skikkelig først før du masserer inn balsamen, da renner ikke vannet når du pusser tenna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da renner jo vann nedover meg imens, da jo. Hvis jeg skal reise meg opp og pusse tenner.

Eller - mener du pusse tennene opp ned?

*hm*

:)

Nå prøver jeg hardt å se dette for meg. Det er mulig jeg har gått glipp av noe her, men jeg 1) dusjer stående, sitter ikke.2) tar gjerne en handduk og tørker lett over håret, eller vrir vannet ut et par ganger(har litt lengde på manken)3) tørker meg på hendene og pusser tennene mens jeg delvis varmes av dusjen som renner, eller ikke renner(alt etter hvor kaldt det er.)Jeg har aldri prøvd å ha hodet opp ned hverken når jeg vasker eller skyller håret, hvis ikke jeg må bøye meg over et badekar for å kun å vaske håret.

Håper det var litt klarere:o)

Som oftest vasker jeg og dusjer håret om morgenen, siden det er et lite prosjekt å tørke håret mitt. Må alltid ha meg en liten kaffepause midt i for avkjøling. Og frisøren min stakkar får utslett før hun er ferdig med føninga;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da renner jo vann nedover meg imens, da jo. Hvis jeg skal reise meg opp og pusse tenner.

Eller - mener du pusse tennene opp ned?

*hm*

:)

Gjør det noe om det renner vann nedover deg? hehe

Og hvorfor står du på hue når du vasker håret uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs vel litt på hvilken type hår du har. jeg merker en klar forskjell på å la balsamen sitte i lenge og ikke. der jeg bodde før hadde vi badekaret, og da lot jeg balsamen fort sitte i fem minutter. nå som jeg bare har dusj blir det et knapt minutt. forskjellen er stor. håret blir mye mykere. men så skal det sies at håret mitt trenger litt ekstra pleie og, da det er ganske tynt og har blitt farget en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå prøver jeg hardt å se dette for meg. Det er mulig jeg har gått glipp av noe her, men jeg 1) dusjer stående, sitter ikke.2) tar gjerne en handduk og tørker lett over håret, eller vrir vannet ut et par ganger(har litt lengde på manken)3) tørker meg på hendene og pusser tennene mens jeg delvis varmes av dusjen som renner, eller ikke renner(alt etter hvor kaldt det er.)Jeg har aldri prøvd å ha hodet opp ned hverken når jeg vasker eller skyller håret, hvis ikke jeg må bøye meg over et badekar for å kun å vaske håret.

Håper det var litt klarere:o)

Som oftest vasker jeg og dusjer håret om morgenen, siden det er et lite prosjekt å tørke håret mitt. Må alltid ha meg en liten kaffepause midt i for avkjøling. Og frisøren min stakkar får utslett før hun er ferdig med føninga;o)

Når jeg vasker håret om kvelden dusjer jeg ikke, da.

Jeg står bøyd over badekaret og dermed er jo hodet opp ned.

Jeg skrev jo at hvis jeg gjør det mens jeg dusjer så kan jeg både såpe meg inn og bruke høvel mens den virker. Det er bare når jeg _KUN_ skal vaske håret at jeg syns det minuttet er langt ;)

Så - jeg står utenfor badekaret, med klær på, og vasker håret oppi badekaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om det renner vann nedover deg? hehe

Og hvorfor står du på hue når du vasker håret uansett?

Jeg står på hue fordi jeg står utenfor badekaret, med klær på, og har kun hodet og håret oppi for å vaske håret.

Vasker jeg håret om morgen når jeg dusjer, er det jo ikke noe problem. Men når jeg har klær på så er det litt dumt hvis vannet renner nedover, da, hehe.

Gidder ikke dusje en ekstra gang bare fordi jeg skal vaske håret om kvelden, da bøyer jeg bare hodet over badekaret og vasker det.

See?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest belarosa

Når jeg vasker håret om kvelden dusjer jeg ikke, da.

Jeg står bøyd over badekaret og dermed er jo hodet opp ned.

Jeg skrev jo at hvis jeg gjør det mens jeg dusjer så kan jeg både såpe meg inn og bruke høvel mens den virker. Det er bare når jeg _KUN_ skal vaske håret at jeg syns det minuttet er langt ;)

Så - jeg står utenfor badekaret, med klær på, og vasker håret oppi badekaret.

Hvorfor i alle dager gjør du det sånn? Vasker du liksom håret bare fredager eller noe? Og dusjer hver mandag, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vasker håret om kvelden dusjer jeg ikke, da.

Jeg står bøyd over badekaret og dermed er jo hodet opp ned.

Jeg skrev jo at hvis jeg gjør det mens jeg dusjer så kan jeg både såpe meg inn og bruke høvel mens den virker. Det er bare når jeg _KUN_ skal vaske håret at jeg syns det minuttet er langt ;)

Så - jeg står utenfor badekaret, med klær på, og vasker håret oppi badekaret.

Det minuttet er like langt som det minuttet (eller er det 2?) som det tar før barnesikringen løser ut døren i vaskemaskinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager gjør du det sånn? Vasker du liksom håret bare fredager eller noe? Og dusjer hver mandag, eller hva?

Men herregud, da! Er det så vanskelig å skjønne?

Jeg dusjer hver morgen.

For å spare tid, vasker jeg helst håret om kvelden. Så slipper jeg å ha dårlig tid om morgenen.

Men det er da ikke nødvendig å dusje ekstra bare fordi jeg skal vaske håret! Så da gjør jeg det sånn.

*lattermildt oppgitt*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minuttet er like langt som det minuttet (eller er det 2?) som det tar før barnesikringen løser ut døren i vaskemaskinen!

hehe ja, det minuttet er også kjempelangt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, da! Er det så vanskelig å skjønne?

Jeg dusjer hver morgen.

For å spare tid, vasker jeg helst håret om kvelden. Så slipper jeg å ha dårlig tid om morgenen.

Men det er da ikke nødvendig å dusje ekstra bare fordi jeg skal vaske håret! Så da gjør jeg det sånn.

*lattermildt oppgitt*

:)

Skulle ikke tro at dette var en helt uvanlig løsning! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...