Gjest ikke helt sikker.. Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg mener jeg har blitt systematisk mobbet av en psykolog som var behandler for meg under en innleggelse. Så det jeg lurer på: Skal jeg forsøke å få til et møte med den aktuelle psykologen og avdelingsledelsen, og se om vi kan finne ut av det. Eller er en slik klage såpass alvorlig at den bør sendes til høyere hold, sykehusdirektøren, norsk psykologforenings fag-etiske råd osv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197428-nhd-kan-du-svare-p%C3%A5-dette-ang%C3%A5ende-en-klage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Som alle andre saker dreier mobbing seg om en subjektiv opplevelse og en mer objektiv observerbar handling. Jeg kan ikke svare på "mobbespørsmål" uten at jeg har en mer spesifikk og konkret beskrivelse av de faktiske forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197428-nhd-kan-du-svare-p%C3%A5-dette-ang%C3%A5ende-en-klage/#findComment-1387666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke helt sikker.. Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Som alle andre saker dreier mobbing seg om en subjektiv opplevelse og en mer objektiv observerbar handling. Jeg kan ikke svare på "mobbespørsmål" uten at jeg har en mer spesifikk og konkret beskrivelse av de faktiske forhold. Jeg mener at jeg er utsatt for systematisk mobbing fordi psykologen på bakgrunn av ting jeg ikke har sagt og tanker jeg ikke har tenkt tilegger meg negative karaktertrekk og i time etter time holder disse i mot meg. Ikke som sin faglige vurdering, heller ikke som sin personlige mening, men som en universell sannhet.. Det hører til saken at hans vurderinger spriker enormt i fra vurderinger gjort av psykiatere og leger. Av h*n fikk jeg diagnosen emosjonelt ustabil pf. av de andre har jeg fått bipolar I. Men feil kan alle gjøre, så det er nå greit. Men mobbing, det er ikke greit. Går det greit å svare nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197428-nhd-kan-du-svare-p%C3%A5-dette-ang%C3%A5ende-en-klage/#findComment-1387806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg mener at jeg er utsatt for systematisk mobbing fordi psykologen på bakgrunn av ting jeg ikke har sagt og tanker jeg ikke har tenkt tilegger meg negative karaktertrekk og i time etter time holder disse i mot meg. Ikke som sin faglige vurdering, heller ikke som sin personlige mening, men som en universell sannhet.. Det hører til saken at hans vurderinger spriker enormt i fra vurderinger gjort av psykiatere og leger. Av h*n fikk jeg diagnosen emosjonelt ustabil pf. av de andre har jeg fått bipolar I. Men feil kan alle gjøre, så det er nå greit. Men mobbing, det er ikke greit. Går det greit å svare nå? Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med f.eks. Norsk Pasientforening og få dem til å gå inn i saken, lese gjennom journaler, høre din versjon av hva som har skjedd. Du kan ha svært rett i det du hevder har foregått. Du kan også til dels greie å bevise det. Likevel risikerer du å få døren i trynet en gang til. Du må vurdere, helst med hjelp fra andre, om det er verdt det. Å innrømme feil og lære fra dem er norsk helsevesens svakeste punkt. Det er ofte en kultur for å legge hele skylden på pasienten. Som psykiatrisk pasient stiller du ekstra svakt. Ikke gå inn i dette alene. Allier deg med noen som kan slikt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197428-nhd-kan-du-svare-p%C3%A5-dette-ang%C3%A5ende-en-klage/#findComment-1387816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 sier meg helt enig med Pie Lill her. allier deg med noen før du tar steget med å evnt anmelde det. Enkelte mennesker har skremmende mye makt i systemet og som psykiatrisk pasient er man spesielt utsatt for å bli tråkket på. men å ringe pasientombudet for å høre hva de tenker kan være første steg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197428-nhd-kan-du-svare-p%C3%A5-dette-ang%C3%A5ende-en-klage/#findComment-1387838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg mener at jeg er utsatt for systematisk mobbing fordi psykologen på bakgrunn av ting jeg ikke har sagt og tanker jeg ikke har tenkt tilegger meg negative karaktertrekk og i time etter time holder disse i mot meg. Ikke som sin faglige vurdering, heller ikke som sin personlige mening, men som en universell sannhet.. Det hører til saken at hans vurderinger spriker enormt i fra vurderinger gjort av psykiatere og leger. Av h*n fikk jeg diagnosen emosjonelt ustabil pf. av de andre har jeg fått bipolar I. Men feil kan alle gjøre, så det er nå greit. Men mobbing, det er ikke greit. Går det greit å svare nå? Jeg vet at det skjer dårlig utøvelse av faget slik du beskriver. Dessverre er det ikke en sjelden hendelse. Spesielt synes det vanlig å påstå forklaringer om vansker i barndommen som pasienten overhode ikke kjenner seg igjen i. Jeg synes det er viktig at en melder slikt tilbake. Det trenger ikke å være en formell klage til Helsetilsynet eller lignende. Det kan evt være så lite som et brev til enhetens leder. Hvor mye du vil gjøre ut av det er selvsagt din egen sak. Jeg ville ikke kalt det mobbing. Med det ordet mener en at det bevisst er gjort for å skade og/eller såre. Jeg vil heller kalle det faglig udugelighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197428-nhd-kan-du-svare-p%C3%A5-dette-ang%C3%A5ende-en-klage/#findComment-1389879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er en annen Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg vet at det skjer dårlig utøvelse av faget slik du beskriver. Dessverre er det ikke en sjelden hendelse. Spesielt synes det vanlig å påstå forklaringer om vansker i barndommen som pasienten overhode ikke kjenner seg igjen i. Jeg synes det er viktig at en melder slikt tilbake. Det trenger ikke å være en formell klage til Helsetilsynet eller lignende. Det kan evt være så lite som et brev til enhetens leder. Hvor mye du vil gjøre ut av det er selvsagt din egen sak. Jeg ville ikke kalt det mobbing. Med det ordet mener en at det bevisst er gjort for å skade og/eller såre. Jeg vil heller kalle det faglig udugelighet. "Spesielt synes det vanlig å påstå forklaringer om vansker i barndommen som pasienten overhode ikke kjenner seg igjen i." Det er i så fall en klossete metode som sannsynligvis virker mot sin hensikt, men jeg regner med at du ikke benekter [sic] benektning som fenomen? Mange vil som kjent hevde at en av de mest virksomme faktorene i en terapi er en bevisstgjøring som ofte gjør at fortida (og nåtida) framstår i et annet lys. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197428-nhd-kan-du-svare-p%C3%A5-dette-ang%C3%A5ende-en-klage/#findComment-1389928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.