Gå til innhold

mage problemene styrer livet mitt!

Anbefalte innlegg

Gjest gutt 21

hei

helt siden jeg var 17 år har jeg hatt problem med magen.(5 år)

når jeg går på do får jeg liksom aldri tømt meg og så er magen sånn halv løs. så jeg ender opp med og gå på do 3-5 ganger om dagen.

så jeg må liksom på do hele tiden.

utroligt øddlegene for selvtillit

og i sosiale sammenkomster.

dette har tatt vekk konstrasjonen på skolen, da gikk d

er som ike varte så lenge på grunnn av dette problemet.

når er jeg snart 22 år , og har lyst og prøve å begynne på skole igjen, men hvis ikke magen blir bedre er det lite sannsynligt at jeg gjør det.

vært oss lege mange ganger men han sier at jeg må lære å leve med det .

sorry men det klarer jeg ikke lenger

, jeg vil aldri klare å få meg utdaning eller orke å jobbe med en sånn mage.

så dette er jo et spørsmål om å leve eller ikke leve.

har faktisk tenk mye på selvmord på grunn av magen.

og vurder det sterkt vist det ikke går ann å gjøre noe med det.

hva er vitsen med å leve hvis du ikke kan delta i sammfunnet???

skal jeg bo hos min mor til jeg havner på gamle hjem.

hilsen en veldig fortvilet gutt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19779-mage-problemene-styrer-livet-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei gutt på 21 år.

Det er ikke kjekt å ha problemer med magen.

Det har jeg opplevd. Har du tenkt på kostholdet ditt??

Jeg har lagt om hele kosten min.

Har nå gått over på vegetarkost(grønnsaker og frukt ris og pasta)

Ikke meieriprodukter.Har nå fått et helt nytt liv.

Før hadde jeg ofte diare og oppblåst mage.Kunne gå på do opptil 10-15 g pr dag.

Lykke til

Hilsen sole

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære gutt 21.

Jeg regner med at legen har undersøkt tarmen din med for eksempel rtg for å utelukke at kan ha polypper eller lignende. I første omgang vil jeg anbefale tilskudd av melkesyrebakterier i tre uker. Ved å velge kapsler løser de seg opp langt nede i fordøyelsessystemet, der de gjør mest nytte. Disse inneholder blant annet lactobacillus acidophilus og fås kjøpt i dagligvare, helsekost og apotek. Sammen med disse bør du bruke et tilskudd av loppefrøpulver (1ss x 2 dglig) som binder væske i avføringen og gjør den fastere. Skriv igjen hvis ikke dette hjelper så skal du eventuelt få nye råd.

hei du!

tror at kanskje du burde ta en IgE test mot gluten intoleranse. Kanskje du har cøliaki...

Og hvis du har det, det går handa i handa med laktose intoleranse, så da det nytter ikke å bruke biola feks.

vet hvordan du har det, ta opp dette igjen med en ny lege, ta en gastroskopi osv.

søk på norsk cøliakiforegning på nett, les symptomene kanskje det stemmer med deg?

lykke til!

• 2 uker senere...
Gjest gutt 21

Kjære gutt 21.

Jeg regner med at legen har undersøkt tarmen din med for eksempel rtg for å utelukke at kan ha polypper eller lignende. I første omgang vil jeg anbefale tilskudd av melkesyrebakterier i tre uker. Ved å velge kapsler løser de seg opp langt nede i fordøyelsessystemet, der de gjør mest nytte. Disse inneholder blant annet lactobacillus acidophilus og fås kjøpt i dagligvare, helsekost og apotek. Sammen med disse bør du bruke et tilskudd av loppefrøpulver (1ss x 2 dglig) som binder væske i avføringen og gjør den fastere. Skriv igjen hvis ikke dette hjelper så skal du eventuelt få nye råd.

takk for rådet skal prøve det.

polypper hva er det ?

har sjekka tarmen for kreft med sånn røngen kamra er det det samme?

hadde ikke kreft selvfølgelig:O)

Jeg er veldig glad for rådet ditt, for jeg har gått mye til lege men leger hjelper aldri med noe

de sier bare legg om kostholdet og drikk mer vann?

kjekt svar å få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...