meira Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Siste tre dager har jeg hatt ganske opprørende mareritt. Blir så opprørt, fordi det er så ondskapsfult og så utspekulert, så vanvittig at det tar fullstndig pippen fra meg.Våknet med dyne og pute på gulvet i dag.Nesten vært bedre og ikke husket dem, men det gjør jeg. Våkner gjerne når det stormer som verst, og sovner igjen med nytt mareritt. Det rare er at jeg i perioder har drømt om denne personen, en gammel barndomsvenninde, før større endringer i livet.Husker godt jeg hadde voldsomme mareritt med henne før jeg fikk barna mine, skilsmissen,før jeg ble syk i fjor høst.Hun har aldri gjort meg noe i mitt daglige liv, vi var bestevenninder som barn.drømmene handler om at hun rett og slett dreper meg, plager livet av meg først. Ble så opprørt i natt at jeg gråt. Det er slitsomt og opprørende, samt at jeg tidligere har erfaring med at hun "viser" seg når det kommer store endringer i livet mitt, nesten som et slags varsel.Jeg bruker ingen medikamenter i dag, sluttet totalt med benzodiasepiner for over ett år siden.Finnes det noe som kan dempe mareritt? Takknemlig for svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198013-voldsomme-mareritt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickgirl Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hei på deg. Jeg har ingen råd å gi deg, men hadde bare lyst til å fortelle at jeg har det også slik. Ofte vil drømmene mine fortelle meg noe,det har aldri noe direkte med hvem og hva jeg drømmer om, men de begynner alltid pent og blir sterkere og verre helt til jeg oppfatter "budskapet". Det har vært til veldig stor hjelp for meg mange ganger i livet, selv om marerittnettene, og mange ganger dagene derpå, er vonde og vanskelige å komme igjennom. Kanskje om du, når det begynner å demre hva som skal skje i livet ditt, skynder på litt??At du ikke nøler og holder igjen endringen mener jeg.. Slik at du fortere blir kvitt marerittene for denne gangen.. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198013-voldsomme-mareritt/#findComment-1394423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til ni Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Kanskje du merker at der er "ting på gang". At der er forandringer i livet ditt. Står du framfor eit valg, eit behov. At du er redd for å misse taket.Det er veninna di, så det er ei god side ved deg som slåss mot ei anna side ved deg. Synst det er spennande med drømmer, men blir det for mykje og eg blir for sliten bruker eg ein sovetablett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198013-voldsomme-mareritt/#findComment-1394429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brown eyed girl Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hei Meira! Kan det hende at du "tar ut" frustrasjonen på henne fordi at hun representerer en trygghet for deg?? Bare et forslag. Jeg har nemlig en venninne som alltid opptrer ondskapsfullt i mine drømmer. Jeg har også drept henne i drømmeland!!Denne venninnen er verdens beste, og er en del av livet mitt ( ikke seksuelt da). Kanskje er det slik for deg også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198013-voldsomme-mareritt/#findComment-1395656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 hei meira! Jeg har selv vært svært plaget av mareritt og vonde gjentakende drømmer. Har vel sikkert svart deg også) jeg klarte ikke å stoppe dem, men for hver gang jeg drømte nærmet jeg meg slutten. Så slik sett tror jeg på at det at du drømmer vil på sikt dempe drømmene dine. Ble kanskje litt uklart, men håper du forstår hvor jeg vil. Noe skal bearbeides, og når det er bearbeidet slutter marerittene å komme så ofte. Jeg kjenner meg igjen i det å ha personer fra barndommen som dukker opp. De representerer nesten alltid en side ved meg selv. Eller en eller annen slags egenskap. (For eksempel trygghet, eller fordømming.) Og jeg lurer på, slengt ut i luften, er det noe i deg du vil ta livet av? Hvilke egenskaper forbinder du med denne venninnen? Som sannsynligvis representerer noe av deg. Kanskje representerer hun noen andre i din nærhet også, men i mine tilfeller, og jeg hadde en fem til seks gjengangere fra barneskoleklassen min i drømmene ganske lenge, representerte de en 1)generell egenskap eller 2)side ved meg. Det er veldig tungt å ha slike uttappende drømmer, som ofte kan sitte i nesten til den nye natten kommer. Skulle ønske jeg kunne si noe som kunne hjelpe deg, men det er ikke lett. Jeg kan i hvertfall si at etter mange år har det begynt å roe seg med meg nå. Jeg drømte så intenst at jeg ikke kunne for mitt bare liv ha skrevet ned alle drømmene, da hadde jeg ikke gjort stort annet den dagen. Jeg husket alt så godt, og våknet og sovnet og drømte bilder på bilder, og jeg trodde jeg skulle bli sprø. Men etter noen år har det så godt som "gitt seg". Jeg snakket mye med psykiatrene mine om drømmene, og det var etterhvert litt spennende å ha sin private, profesjonelle drømmetyder, siden vi ble så godt kjent med drømmebildene mine. Det hjalp en del. Jeg tror av hele meg at ved bearbeiding vil du gradvis få det bedre. Skulle bare ønske det hadde skjedd fortere. For din skyld. Men fortell gjerne om drømmene dine her, detaljert om du vil. Kanskje blir det en bearbeiding i seg selv, og ingenting er flaut i søvne. Jeg har hatt samleie og blitt voldtatt av min første psykiater.(det betydde at terapisituasjonen ble for sjelelig intim for meg, uttrykt ved samleie og voldtekt som bilder, fant vi ut sammen) En annen gang overnatta psykiateren min i dobbeltsenga mi, men kona ble med. Som anstand.. Det syntes psykiateren min var en ganske feslig drømmevri for å takle nærheten i forholdet. "Du er dydig du", sa han....) Men det hjelper å få det ut. Det var jo litt rart å si at i natt "hadde vi oss" forresten... Men den som intet våger... Få ut drømmene, slik at de ikke blir små traumer du går og bærer på. Til en venninne, terapeut, dagbok, her inne. Ønsker deg en "drømmeløs" frinatt. Hadde man bare kunnet ta seg fri fra terapien om nettene. Vi går ikke skiftarbeid engang vi som går i terapi. Det pågår kontinuerlig. I hvertfall i perioder, og det tapper. Vi må prøve å skape små oaser av energigivende ting innimellom i løpet av dagene. Energi sendes, og klem fra bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198013-voldsomme-mareritt/#findComment-1395677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meira Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 hei meira! Jeg har selv vært svært plaget av mareritt og vonde gjentakende drømmer. Har vel sikkert svart deg også) jeg klarte ikke å stoppe dem, men for hver gang jeg drømte nærmet jeg meg slutten. Så slik sett tror jeg på at det at du drømmer vil på sikt dempe drømmene dine. Ble kanskje litt uklart, men håper du forstår hvor jeg vil. Noe skal bearbeides, og når det er bearbeidet slutter marerittene å komme så ofte. Jeg kjenner meg igjen i det å ha personer fra barndommen som dukker opp. De representerer nesten alltid en side ved meg selv. Eller en eller annen slags egenskap. (For eksempel trygghet, eller fordømming.) Og jeg lurer på, slengt ut i luften, er det noe i deg du vil ta livet av? Hvilke egenskaper forbinder du med denne venninnen? Som sannsynligvis representerer noe av deg. Kanskje representerer hun noen andre i din nærhet også, men i mine tilfeller, og jeg hadde en fem til seks gjengangere fra barneskoleklassen min i drømmene ganske lenge, representerte de en 1)generell egenskap eller 2)side ved meg. Det er veldig tungt å ha slike uttappende drømmer, som ofte kan sitte i nesten til den nye natten kommer. Skulle ønske jeg kunne si noe som kunne hjelpe deg, men det er ikke lett. Jeg kan i hvertfall si at etter mange år har det begynt å roe seg med meg nå. Jeg drømte så intenst at jeg ikke kunne for mitt bare liv ha skrevet ned alle drømmene, da hadde jeg ikke gjort stort annet den dagen. Jeg husket alt så godt, og våknet og sovnet og drømte bilder på bilder, og jeg trodde jeg skulle bli sprø. Men etter noen år har det så godt som "gitt seg". Jeg snakket mye med psykiatrene mine om drømmene, og det var etterhvert litt spennende å ha sin private, profesjonelle drømmetyder, siden vi ble så godt kjent med drømmebildene mine. Det hjalp en del. Jeg tror av hele meg at ved bearbeiding vil du gradvis få det bedre. Skulle bare ønske det hadde skjedd fortere. For din skyld. Men fortell gjerne om drømmene dine her, detaljert om du vil. Kanskje blir det en bearbeiding i seg selv, og ingenting er flaut i søvne. Jeg har hatt samleie og blitt voldtatt av min første psykiater.(det betydde at terapisituasjonen ble for sjelelig intim for meg, uttrykt ved samleie og voldtekt som bilder, fant vi ut sammen) En annen gang overnatta psykiateren min i dobbeltsenga mi, men kona ble med. Som anstand.. Det syntes psykiateren min var en ganske feslig drømmevri for å takle nærheten i forholdet. "Du er dydig du", sa han....) Men det hjelper å få det ut. Det var jo litt rart å si at i natt "hadde vi oss" forresten... Men den som intet våger... Få ut drømmene, slik at de ikke blir små traumer du går og bærer på. Til en venninne, terapeut, dagbok, her inne. Ønsker deg en "drømmeløs" frinatt. Hadde man bare kunnet ta seg fri fra terapien om nettene. Vi går ikke skiftarbeid engang vi som går i terapi. Det pågår kontinuerlig. I hvertfall i perioder, og det tapper. Vi må prøve å skape små oaser av energigivende ting innimellom i løpet av dagene. Energi sendes, og klem fra bugge. Takk for svar både til deg og de andre som har svart meg.Det som også bekymrer meg litt er at de gangene hun dukker opp,har det nesten vært som et varsel om at noe er i ferd med og skje, både av ytre hendelser samt indre ting. I drømmen tok hun også opp dagboken min, og leste den for for noen andre jeg ikke kjente, og alle hylte av latter.Jeg prøver og flykte fra henne, men hun inhenter meg alltid, og forsøker og drepe meg. Det er bare drømmer, men allikevel gjør det meg litt opprørt.de gangene hun dukker opp hos meg i drømmeland, er det gjerne over en periode.Jeg er i jobb og tilbake på videreutdanning igjen, og har vel gjort et godt stykke livsarbeid dette året.Mulig at jeg nå senker skuldrene, og begynner og kjenne etter hvor tøft ting egentlig har vært. Takk igjen til dere som har svart meg. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198013-voldsomme-mareritt/#findComment-1395723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til ni Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Takk for svar både til deg og de andre som har svart meg.Det som også bekymrer meg litt er at de gangene hun dukker opp,har det nesten vært som et varsel om at noe er i ferd med og skje, både av ytre hendelser samt indre ting. I drømmen tok hun også opp dagboken min, og leste den for for noen andre jeg ikke kjente, og alle hylte av latter.Jeg prøver og flykte fra henne, men hun inhenter meg alltid, og forsøker og drepe meg. Det er bare drømmer, men allikevel gjør det meg litt opprørt.de gangene hun dukker opp hos meg i drømmeland, er det gjerne over en periode.Jeg er i jobb og tilbake på videreutdanning igjen, og har vel gjort et godt stykke livsarbeid dette året.Mulig at jeg nå senker skuldrene, og begynner og kjenne etter hvor tøft ting egentlig har vært. Takk igjen til dere som har svart meg. Mvh Eg tenker du held på å bearbeide ting som har vore/er.(opplesing frå dagbok) Ho les for nokon du ikkje kjenner, og dei ler, er ting du feks.synst er flaut. Av og til jobber vi både dag og natt - og det er slitsomt. Eg har så og seie aldri opplevd draumane som varsel. Men eg har av og til sansa ting ubevist som har dukka opp i "bilder". Feks. før eg visste terapeuten min var alvorleg sjuk, "såg" eg han ligge i sjukeseng.(eg forstod ingenting) På den måten var eg litt "forberedt". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198013-voldsomme-mareritt/#findComment-1395762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.