Gå til innhold

yrkesmessig attføring

Anbefalte innlegg

Gjest revmatrollet
Skrevet

hvis man går på sykepenger, og det skal søkes trygd, kan man evt få tilbud fra trygdekontoret om yrkesmessig attføring.

Hvordan ligger stønaden der ifht den trygden som de nå har regnet ut?? Vil den være det samme eller vil den være mye mindre??

Trygdepengene er jo ikke allverden når man har lån på hus,etc..

Kan man søke om yrkesmessig attføring, eller er det trygdekontoret som må foreslår dette.

Jeg har store problemer med å utføre den jobben jeg er satt til å gjøre. Til tross for at jeg har stor grad av selvbestemmelse på hva jeg skal gjøre så lar det seg vanskelig utføre det meste av tiden.

En annen type jobb hadde kanskje holdt meg i arbeid?

Noen som vet??

Skrevet

Hei. Har nå gått nesten et år på sykemelding og skal snart i møte hvor både trygdekontor og aetat er repr. Er tidligere blitt informert om at jeg kan søke om rehabiliteringspenger eller yrkesrettet attføring. Begge vil utgjøre 66% av nåværende inntekt.Man får også et tillegg for barn. Trodde at man kunne gå på rehab i 52 uker før man gikk over på attføring, men det virket som dette ble vurdert i hvert enkelt tilfelle.Det var også snakk om fra trygdekontorets side at de måtte teste arbeidsevnen og at jeg da måtte øke til full stilling rimelig raskt. Ble ganske fortvilet over dette da jeg knapt klarer halv st. på det stedet jeg har arbeidstrening.

Synes uansett at man får for lite info. og at reglene er forvirrende.

Skrevet

Man får 66 % av inntekten på rehab/attføring, men vær klar over at utregningen blir regnet ut i fra året før du ble sykemeldt. I mitt tilfelle hadde jeg gått fra 50 til 100 % stilling og dette hadde stor utslag i inntekt. fra 80 til 120 000, men jeg fikk utregningsgrunnlaget på 80 000. Fikk dermed minste utbetaling som er på 400 kr og noe. Eer du heldig så kan du jo også ha hatt mer inntekt året før.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei. Har nå gått nesten et år på sykemelding og skal snart i møte hvor både trygdekontor og aetat er repr. Er tidligere blitt informert om at jeg kan søke om rehabiliteringspenger eller yrkesrettet attføring. Begge vil utgjøre 66% av nåværende inntekt.Man får også et tillegg for barn. Trodde at man kunne gå på rehab i 52 uker før man gikk over på attføring, men det virket som dette ble vurdert i hvert enkelt tilfelle.Det var også snakk om fra trygdekontorets side at de måtte teste arbeidsevnen og at jeg da måtte øke til full stilling rimelig raskt. Ble ganske fortvilet over dette da jeg knapt klarer halv st. på det stedet jeg har arbeidstrening.

Synes uansett at man får for lite info. og at reglene er forvirrende.

Nei, det er ikke nåværende inntekt, men inntekten for året FØR du begynte å bli sykmeldt. Ble du først sykmeldt i 2004, er det 2003-inntekten de regner ut i fra.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...