Gå til innhold

Lamictal, rette medisin.....NHD!

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi-jente21

Jeg har diagnosen Bipolar 2 (jeg tror selv jeg er Bipolar 1 da men). Uansett, jeg går på 150mg Lamictal. Er dette rette dose?og viktigst, er dette rette type medisin mot en slik lidelse (selv om det kanskje også er bipolar 1 jeg har?)

Håper du kan svare.

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198121-lamictal-rette-medisinnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er rett medisin mot bipolar II.

Det er også rett medisin mot depresjonene i bipolar I, men gir vanligvis ikke fullgod beskyttelse mot manier.

Det er effekten som kan si noe om dosen er korrekt. Jeg tror standard dose ligger på minst 200 mg. Jeg synes jeg har hjelp av å måle serumkonsentrasjon. Men igjen: Det er hvordan den virker på deg som er faciten på om dosen er riktig eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...