Gå til innhold

føler meg dårlig behandlet av apoteket

Anbefalte innlegg

var akkurat på apoteket for å kjøpe noe middel for magen. Må ofte gjøre det når det stopper opp for meg. Da jeg spurte hun som jobbet der om hvilket middel som var mildest for magen så så hun strengt på meg og sa at "slike ting skulle bare brukes i nødstilfelle" og at det å få vondt i magen etter bruk var en naturlig konsekvens når man brukte slike midler.Hun sa at jeg heller kunne bruke et annet middel. Det jeg skulle ha var ikke på resept.

Kanskje hun trodde at jeg var bulemiker/anorektiker etc og at jeg var ute etter metoder for å tømme meg? Men om de så hadde trodd det så hadde det vel ikke hjulpet å si dette til meg? Da hadde jeg vel bare funnet meg et annet apotek.

Lurte littt på om jeg skulle si at jeg hadde en sykdom som gjorde at jeg behøvde slike midler, men er det virkelig nødvendig?

Er det deres oppgave å belære meg i at det ikke er sunt å bruke avføringsmidler?

vet jeg er ekstra sårbar for tiden, og har ikke tenkt å lage noe stort vesen ut av dette, men blir bare så oppgitt når folk skal belære meg på dette her....

Bør jeg ha med legeerklæring neste gang jeg skal handle noe der?

hilsen en litt oppgitt

Fortsetter under...

Men hvis du har skikkelig diagnose så kan du be legen om å sende en søknad for å få slike midler dekket. Da kommer du ikke til å få kjeft ;o)

har diagnose, men tror nok ikke at utgiftene til dette er så store at det er grunnlag for å få det dekket heller.

men det er bare så irriterende...

men nå som den først havnet her kan den jo være her:). Kanskje noen har liknende erfaringer med apoteket?

Jeg har så mange dårlige opplevelser med apoteket, at det til slutt ble en arena til å jobbe med ting i terapie, å stå opp for meg selv, si ifra om urettferdigheter med mer.

Og jeg er innom mange apotek, og har således dessverre en nær kontakt med dem. Samme oppførsel over alt. Mine venninner sier det samme. Kunne fortalt historie på historie med slike "himle med øynene- historier", men skal ikke begynne.

Men det positive, noen å være rettmessig litt sint på:o) Og det trenger jeg for tiden, siden det har samlet seg en del oppsamlet sinne her i gården. Jeg prøver å ikke være urimelig, altså..

Jeg har så mange dårlige opplevelser med apoteket, at det til slutt ble en arena til å jobbe med ting i terapie, å stå opp for meg selv, si ifra om urettferdigheter med mer.

Og jeg er innom mange apotek, og har således dessverre en nær kontakt med dem. Samme oppførsel over alt. Mine venninner sier det samme. Kunne fortalt historie på historie med slike "himle med øynene- historier", men skal ikke begynne.

Men det positive, noen å være rettmessig litt sint på:o) Og det trenger jeg for tiden, siden det har samlet seg en del oppsamlet sinne her i gården. Jeg prøver å ikke være urimelig, altså..

De reklamerer med "vår kunnskap, din trygghet". helt ærlig så er jeg ikke så imponert over kunnskapen deres. Synes ikke de har så mye peiling på saker og ting. Tenker da på medisiner som kanskje ikke går så bra sammen. Får bare til svar "vet ikke", "kan ikke hjelpe deg"

mulig jeg stiller vanskelige spørsmål, men kunne ønske at de av og til anstrengte seg litt for å kunne svare meg.

Annonse

har diagnose, men tror nok ikke at utgiftene til dette er så store at det er grunnlag for å få det dekket heller.

men det er bare så irriterende...

Det er ikke utgiftene som teller, det er diagnosen. Noen diagnoser får det dekket, andre ikke.

Gjest petty pey

Skjønner ikke helt hvorfor du lager et lite problem ut av dette. Apotekene har flust av jenter som kjøper avføringstabletter og ødelegger magen og blir avhengig og er derfor de advarer, selv om de ikke hjelper, føler en som jobber der en i det minste bare må prøve. Jeg ville bare smilt og sagt at dette visste jeg, men at jeg hadde behov for dette og det ikke er noe jeg tar regelmessig så det vil nok gå bra. Ville ikke tatt det personlig. Skjønner noen kan ta det litt sårt at de legger seg oppi hva du kjøper, da, det gjør jeg. Men ville ikke brydd meg over denne lille tingen her... :)

Dessuten er det sikkert en del som ikke vet om det heller og som har nytte av å høre det, bli advart. Er ikke alle som kjenner noen med spiseforstyrrelser og vet om at det er skadelig i lengden. Er iallfall helt vanlig å høre at en ikke bør bruke nesespray mer enn så og så mange dager, og ikke avføringstabletter ofte.

Skjønner ikke helt hvorfor du lager et lite problem ut av dette. Apotekene har flust av jenter som kjøper avføringstabletter og ødelegger magen og blir avhengig og er derfor de advarer, selv om de ikke hjelper, føler en som jobber der en i det minste bare må prøve. Jeg ville bare smilt og sagt at dette visste jeg, men at jeg hadde behov for dette og det ikke er noe jeg tar regelmessig så det vil nok gå bra. Ville ikke tatt det personlig. Skjønner noen kan ta det litt sårt at de legger seg oppi hva du kjøper, da, det gjør jeg. Men ville ikke brydd meg over denne lille tingen her... :)

Dessuten er det sikkert en del som ikke vet om det heller og som har nytte av å høre det, bli advart. Er ikke alle som kjenner noen med spiseforstyrrelser og vet om at det er skadelig i lengden. Er iallfall helt vanlig å høre at en ikke bør bruke nesespray mer enn så og så mange dager, og ikke avføringstabletter ofte.

Det er da mange som spiser det regelmessig. Har ikke hørt om noen som har dødd enda. Skjønner ikke hvorfor man skal bli beskyldt for å ha spiseforstyrrelse for det. Det er nok flere som spiser det av nødvendighet enn pga spiseforstyrrelse.

Gjest petty pey

Det er da mange som spiser det regelmessig. Har ikke hørt om noen som har dødd enda. Skjønner ikke hvorfor man skal bli beskyldt for å ha spiseforstyrrelse for det. Det er nok flere som spiser det av nødvendighet enn pga spiseforstyrrelse.

en trenger da ikke se på det som om man har blitt beskylt for noenting som helst, bare at en får info om legemiddelet en kjøper. Ingen vits i å være hårsår over noe som er godt ment.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...