Gå til innhold

jeg er redd for at min venn er sucidal

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret for min venn

Jeg har en venn som har slitt psykisk i mange år.H*n går til behandling men jeg tror ikke h*n forteller alt. Jeg merker at h*n er deprimert og at noe ikke er som det skal.Jeg er redd h*n nå går med en plan om å ta sitt eget liv. H*n har vært sucidal før. Jeg har prøvd å spørre meg litt fram om hva h*n tenker om fremtiden osv. men kommer ingen vei.

Vet h*n har vært hos legen.Ved en tilfeldighet så jeg at h*n hadde to esker med zyban i vesken.Men h*n røyker ikke. Zyban er jo en røkeavvennings preparat.Nå lurer jeg veldig på om h*n har en plan om å bruke disse pillene til noe helt annet!!!

Hva vil skje om h*n tar alle disse pillene på en gang??? Kan h*n få varige skader fysisk(evt. hvordan skader) og verst av alt kan h*n dø??? H*n har jo veldig mye piller nå.Flere gram!!

Jeg er fryktelig bekymret og veldig redd for at h*n kanskje kan hente ut enda mer Zyban på resepten.

Håper noen kan svare meg og hjelpe før noe går galt.

Hilsen en veldig bekymret venn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198212-jeg-er-redd-for-at-min-venn-er-sucidal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær på vakt.

Jeg kjenner meg selv igjen der.

Jeg har aldri villet dø.

Men har hatt det så veldig vondt inni meg.

Kanskje et rop om hjelp!!!

Du må stille h*n til veggs.

Når h*n ikke vil dele sine tanker og livssituasjon med deg da er det noe som er feil.

mvh

Gjest Tussi-jente21

Vær på vakt.

Jeg kjenner meg selv igjen der.

Jeg har aldri villet dø.

Men har hatt det så veldig vondt inni meg.

Kanskje et rop om hjelp!!!

Du må stille h*n til veggs.

Når h*n ikke vil dele sine tanker og livssituasjon med deg da er det noe som er feil.

mvh

Mitt råd er at du spør ham direkte og rett ut som han har planer om å ta livet sitt.Si at du er bekymret for ham.Kanskje dette gjør at han åpner seg litt mere....ikke vet jeg.

Har en liten mistanke om at det er deg selv d handler om det innlegget, men skal ikke dømme deg på noe som helst måte.

Lykke til.

Gjest bekymret for min venn

Mitt råd er at du spør ham direkte og rett ut som han har planer om å ta livet sitt.Si at du er bekymret for ham.Kanskje dette gjør at han åpner seg litt mere....ikke vet jeg.

Har en liten mistanke om at det er deg selv d handler om det innlegget, men skal ikke dømme deg på noe som helst måte.

Lykke til.

Takk for svar. Jeg får prøve å snakke med h*n igjen, kanskje bruke en annen måte å få ut litt informasjon.

Tussi-jente21: Hadde det ennå vært så vel at det var meg det er snakk om, men det er det desverre ikke. Jeg sliter ikke noe spesielt. men takk for svar.

Vet at zyban er antidepresiva også men det brukes ikke lenger som det i Norge tror jeg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...