Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har smerter i endetarmen etter avføring, spesielt når denne er hard.

Jeg har etter legeundersøkelse fått beskjed om at dette kan skyldes et lite sår inne i endetarmen pluss alt for stramme (med krampe) endetarmsmuskler. Ettersom jeg har forstått gjelder dette en liten muskel som ligger innenfor den store endetarmsmuskelen.

Rådet jeg har fått er at et sykehus kan foreta en utblokking av endetarmen.

Jeg har ikke fått den helt store beskrivelsen av hva dette egentlig går ut på og hvilke positive eller negative følger dette vil få for meg.

Kan dere vennligst gi meg en mer utfyllende beskrivelse.

med vennlig hilsen

hippokrat

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19829-endetarmsproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære hippokrat.

Dette er ikke akkurat mitt fagfelt, men det hender at ringmuskelen ved endetarmen er for stram. Årsaken kan være arrdannelser etter å ha hatt sprekker eller betennelser. En utblokking vil si at man utvider endetarmen med et instrument og de negative virkningene er svært sjeldne. Jeg vil derfor råde deg til å gjøre dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19829-endetarmsproblemer/#findComment-88586
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...