Gå til innhold

hva skal man si på jobbintervjuet

Anbefalte innlegg

Gjest slaraffnpia

hvis en er på intervju til en jobb, men mangler noen fag for å få ferdig allmenn og har utrolig mange hundre dager fravær og tomme hull. Dette skyldes bipolar lidelse, ellers en en oppgående, resurssterk, hatt veldig bra karakterer når en har hatt muligheten etc. Men dette er vel underordnet alt fraværet. Men hvilken unnskyldning eller forklaring skal man bruke på jobbintervju? Vet jo en sikkert garantert ikke får jobben, da, men hva er sosialt akseptabelt. En kan jo ikke si en var manisk depressiv haha........ Er det ikke annet å gjøre enn å uføretrygde seg egentlig, selv om en kunne gjort skikkelig jobb i over 40 år, egentlig?? En er jo stabil på ss-meds!

Hvis en gjør ferdig vgs og begynner på høyskole, ser da arbeidsgivere bort fra vgs, har hørt man ikke viser fram de papirene en gang.

Kan bipolare bli vernepleiere? Der er det jo mye praksis gjennom studiet og en får iallfall jobberfaring på den måten.

Ellers var jeg jo tivolivakt to ganger på ungdomsskolen gjennom dugnad for korpset og solgte lodd da, haha, og programbladet... telles det som erfaring? Har ikke noe papir på det da...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198311-hva-skal-man-si-p%C3%A5-jobbintervjuet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har utdannelse utover videregående så behøver du ikke ta med disse papirene når du søker jobber.

Og jeg vet om bipolare som jobber både sykepleiere og leger - så akkurat det behøver du heller ikke bekymre deg for.

Lykke til:-)

Gjest slaraffnpia

Hvis du har utdannelse utover videregående så behøver du ikke ta med disse papirene når du søker jobber.

Og jeg vet om bipolare som jobber både sykepleiere og leger - så akkurat det behøver du heller ikke bekymre deg for.

Lykke til:-)

:-)))

Du bør ikke nevne at du har hatt noen psykiatrisk diagnose.

Du kan eventuelt si hvis det blir spørsmål om det at du var i en fase hvor du rotet fra deg. At du ikke helt hadde bestemt deg for hva du ville gjøre i livet og var skolelei. Men legge til at du nå er i en annen fase i livet hvor du har blitt mer ansvarsfull etc...

eventuelt kan du jo si at du møtte veggen men det er kanskje litt tidlig allerede på vgs?

Jeg tror ikke at det noen begrensinger i forhold til yrkesvalg.(unntatt brannmann og pilot) Men du må selv ta ansvar for din helse, feks kunne si ifra når arbeidsbyrden blir for mye så du unngår å gå på en smell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...