Gå til innhold

Psykisk syk og økonomi

Anbefalte innlegg

Jeg bor for meg selv sammen med hunden min i en kjellerleilighet. Jeg går på yrkesrettet attføring da jeg prøver å få meg studiekompetanse (noe som tar litt tid grunnet psykdom). Min faste inntek i mnd er da 6200 etter skattetrekk og jeg har en husleie på 4750 kr i mnd. Jeg hadde i fjor lån fra lånekassa, men dette er jo litt kjipt, da jeg ender opp med en stor sum innen vgs er ferdig. Så nå har jeg søkt om støtte fra sosialkontoret, noe jeg også har fått. Men greia er at jeg nå sitter med en månedssum på 3800 kr, - da er husleia betalt, men da har jeg igjen regninger på tlf og internet pluss utgifter til mat og klær.

Det hjelperikke så veldig mye å se lyst på økonomien framover i og med at jeg sliter med bulimi, noe jeg selvsgat bare burde "slutte med".

Hvordan skal jeg i det hele tatt kunne klare meg?

Hadde det ikke vært for at jeg nå er syk, fått meg en influensa eller noe, så hadde jeg blitt utrolig deprimert. Jeg har jo null sjangs til å klare meg økonomisk..

Flere i min situasjon, evt noen som kan gi meg noen råd?

Ikke alle som har rike foreldre, liksom..

Så de som sier at det er altfor lett å være arbeidsledig og "psyk" i norge, de tar grundig feil..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198409-psykisk-syk-og-%C3%B8konomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det burde hjelpe litt iallefall ..

Jøss, sosialkontoret mitt krever at jeg tar opp fullt studielån i tillegg til attføringa.

Søk bostøtte fra husbanken.

http://www.husbanken.no/Portaler/Publikasjon.nsf/.vieInterEnkeltdokumentPrivat/CEA78EBA8D976876C1256CCB003C4E83?Open&Portal=Privat&MenuItem=Bostoette

Jeg går også på attføring. Får det samme som deg utbetalt og har en husleie på 4900 kr i mnd. Jeg får også hjelp fra sosialen. Man må nesten bare klare seg på de satsene som er. Det er ikke mer å gjøre. Jeg har heldigvis en familie som hjelper meg litt.

Alle som går på sosialkontoret er i din situasjon. Summen man sitter igjen med er litt forskjellig. Det er vanskelig å klare seg på sosialstønad og det er nok dessverre meningen også. De tror jo at folk som går dit ikke vil jobbe seinere hvis de får for god råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...