Gå til innhold

Gjør ting bredere!

Anbefalte innlegg

Etter omlegginga klarer jeg ikke å se under "100 nyeste" hvem som skriver de ulike innleggene. Til det er det for trangt.

Kan dere snart gjøre noe med problemet? Det her begynner å bli mer irriterende enn moro.

Nei, jeg kan ikke gå for dårligere oppløsning. Da blir alt uklart. Jeg har forsøkt. Dessuten hjelper det ingenting på breddeproblemet uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198414-gj%C3%B8r-ting-bredere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg ble alt bedre etter omlegginga! Men dersom det er veldig lange overskrifter på innelggene havner forfatterens navn for langt mot høyre.

Irriterer meg fremdeles over at jeg må scrolle nedover for å komme til "send innlegg"-knappen da, - nå er det jo ikke enagng reklame under her å skylde på!

Hos meg ble alt bedre etter omlegginga! Men dersom det er veldig lange overskrifter på innelggene havner forfatterens navn for langt mot høyre.

Irriterer meg fremdeles over at jeg må scrolle nedover for å komme til "send innlegg"-knappen da, - nå er det jo ikke enagng reklame under her å skylde på!

Det er problemet her også. Og hvis jeg trykker på noen av disse lange innleggene spretter alt mot høyre, sånn at jeg plutselig får med meg halvparten av nickene til innleggsforfatterne, men ikke lenger starten på innleggene.

Fakta er at denne omlegginga suger grusomt. De ødela noe som fungerte.

Enkelt og greit.

Akkurat nå er jeg så drittlei av det her at jeg vurderer å gi faen og henfalle til noen andre forum jeg er på, for siden omlegginga har det vært mer irriterende enn gøy å være her.

Jeg trodde dog at det hele var barnesykdommer, mens tilfellet åpenbart er inkompetanse og dermed ikke noe de har planer om å rette på.

Gjest Minas Tirith

Hos meg har jeg også av og til problemer med at selve innleggene blir for brede, og jeg må scrolle sidelengs for hver linje jeg skal lese!

Og som noen andre skrev lenger nede her, av og til må man jo til og med scrolle for å få scrollet!

De som designer dette her, bør jo bare være takknemlige for tips til hvordan DOL skal bli enda bedre, og DOLere enda mer fornøyde - ellers reiser vi jo muligens...

Hos meg har jeg også av og til problemer med at selve innleggene blir for brede, og jeg må scrolle sidelengs for hver linje jeg skal lese!

Og som noen andre skrev lenger nede her, av og til må man jo til og med scrolle for å få scrollet!

De som designer dette her, bør jo bare være takknemlige for tips til hvordan DOL skal bli enda bedre, og DOLere enda mer fornøyde - ellers reiser vi jo muligens...

Ja, det er også et problem. Det hender ofte jeg må scrolle hver linje i innleggene sidelengst. Måtte nettopp gjøre det nok en gang, og skulle til å skrive det her.

Man skulle tro en omlegging ble relativt godt utprøvd for den ble satt ut i praksis, men her ser det ut som om man var mest fokusert på fargebyttet, og dreit i brukervennligheten.

Veldig fornuftig...

Annonse

Sånn er det her også utrolig irriterende! Jeg regnet også med at dette var en barnesykdom, men jeg tror nok desverre du har rett i at det ikke gjøres noe med.

Jeg syns det er ganske kjipt fordi jeg liker meg egentlig her.

Jeg har kommet meg inn i et annet forum, men det er litt kjedelig å være nykommer..

Gjest Minas Tirith

Ja, det er også et problem. Det hender ofte jeg må scrolle hver linje i innleggene sidelengst. Måtte nettopp gjøre det nok en gang, og skulle til å skrive det her.

Man skulle tro en omlegging ble relativt godt utprøvd for den ble satt ut i praksis, men her ser det ut som om man var mest fokusert på fargebyttet, og dreit i brukervennligheten.

Veldig fornuftig...

Enig i det, ja...

Bredden hos meg er super. Men, når det er sagt, så syns jeg at reklamen for uforholdsmessig mye lengde i forhold til det som faktisk er tilegnet innleggene. Det skulle kunne være mulig å scrolle hele bildet nedover, ikke ha x antall scrollelinjer i lengden.

Innleggene dekker ca halve skjermen (lengde), mens den fordømte reklamen under her får lov til å dekke hele skjermbildet. Grete Roede får også ganske mye plass.

Hva er egentlig dol? Reklame eller innlegg? Greit nok at de må ha inntekter, men søren heller.

Her ble alt så mye bedre, bredere, mer lesbart, ikke automatisert hopp til venstre (eller var det høyre) når jeg åpner innlegg (eller hvordan det var... :-).

Altså: Mye bedre nå.

Den der vanvittige trusedamen forsvant jammen meg også i dragsuget.

Hadde jeg enda sett noe til disse trusedamene, så kunne jeg kanskje svelget noen kameler vedrørende dårlig brukervennlighet. Men selv ikke halvnakne damer ser jeg noe til.

Hadde jeg enda sett noe til disse trusedamene, så kunne jeg kanskje svelget noen kameler vedrørende dårlig brukervennlighet. Men selv ikke halvnakne damer ser jeg noe til.

Jeg tok en kikk, og trusedamen er fortsatt med oss. Skråll deg nedover og følg med på reklamebanneren til høyre, så skal hun dukke opp med blå truse på. Tidligere skvatt trusa opp-og-ned i et syk tempo, nå har noen fått roet henne ned, men uten at reklamen ble noe bedre i grunnen.

Annonse

Jeg tok en kikk, og trusedamen er fortsatt med oss. Skråll deg nedover og følg med på reklamebanneren til høyre, så skal hun dukke opp med blå truse på. Tidligere skvatt trusa opp-og-ned i et syk tempo, nå har noen fått roet henne ned, men uten at reklamen ble noe bedre i grunnen.

Ah, "spray deg brun"-reklamen?

Er du klar over at forumdelen på dol, uten all reklamen, hvit plass og alt dilldallet, utgjør ca. 1/5 av siden hvis man scroller helt ned?

Det er helt utrolig. Plass finnes i bøtter og spann, men likevel gjør de forumet så til de grader lite brukervennlig.

Enig, skjønner ikke at det ikke skal få være mulig å gjøre spaltene bredere selv. Nå har jeg et hvitt felt ved siden av reklamen som tar 1/4 av skjermbredden. Hadde vært plass til mye fin tekst der...

DOL er nok tilpasset en lavere oppløsning enn det som "folk flest" bruker vil jeg tro.

DOL er nok tilpasset en lavere oppløsning enn det som "folk flest" bruker vil jeg tro.

Ja nettopp, om de hadde spalter vi selv kunne utvide eller smalne så ville det passe alle skjermer og alle oppløsninger.

Det kan jo ikke være så vanskelig. Tidligere hadde vi jo spalter som vi selv kunne utvide uten problem.

Ja nettopp, om de hadde spalter vi selv kunne utvide eller smalne så ville det passe alle skjermer og alle oppløsninger.

Det kan jo ikke være så vanskelig. Tidligere hadde vi jo spalter som vi selv kunne utvide uten problem.

Joda, vi hadde det, og jeg ønsker de tilbake, men problemet var jo at vi fint klarte å skjule reklamen på den måten. Og det likte jo ikke sponsorene.

Men nå bruker vi isteden ad-blocking fra Norton isteden, så jeg vet nå ikke om de har oppnådd så mye. Kanskje det til slutt blir umulig å bruke dol om man har ad-blocking på...

Gjest Mr. Pusten

Joda, vi hadde det, og jeg ønsker de tilbake, men problemet var jo at vi fint klarte å skjule reklamen på den måten. Og det likte jo ikke sponsorene.

Men nå bruker vi isteden ad-blocking fra Norton isteden, så jeg vet nå ikke om de har oppnådd så mye. Kanskje det til slutt blir umulig å bruke dol om man har ad-blocking på...

hysj da, ikke sett griller i hodet på dem ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...