Gå til innhold

Til tannlegen - skiftet fra plast til amalgam og har så vondt!!!


Gjest marlena

Anbefalte innlegg

Gjest marlena

Jeg skjønner ingenting. Jeg fikk beskjed av tannlegen å skifte 3 amalgamfyllinger og ga etter for det. Alle 3 var de store jekslene mine.

Jeg gjorde dette på mandag. Jeg skiftet 2 svære fyllinger nede og 1 oppe. For det første satte han bedøvelses-sprøyten galt. Så den virket ikke...før han var ferdig med å bore. Men det var greit nok. Det som bekymrer meg er at jeg har fortsatt vondt!! Jeg kan ikke tygge på den siden hvor han skiftet oppe, der iser det og det sprenger til alle kanter. Hva er dette for noe? Jeg hadde ikke vondt i det hele tatt FØR han skiftet plomben min? Jeg har også fortsatt litt vondt nede på de andre, men tygger jeg veldig forsiktig gjør det ikke så vondt. Har spist youghurt (tygget med tungen eller svelget det med en gang--siden mandag). Jeg har ikke hatt tannlege-skrekk før, men nå har jeg det! Vil du svare meg, bør jeg gå tilbake til tannlegen for å sjekke opp i dette? Problemet er at jeg vet ikke om jeg tør å gå tilbake til samme tannlege! Fint om du kunne svare meg i dag! Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Plastfyllinger er nå både pene og sterke, men har desverre tendens til å gi smerter i tannen etter at de er lagt.

Årsaken er som regel at de trekker seg noe sammen (kontraherer)etter at de er herdet. Det oppstår spenninger i tannen og dermed smerter.

Dett gir seg etter noen tid.

Av og til kan fyllingene være noe for høye. Da belastes tannen ut over det normale og den kan bli vond.

Dersom smerten nå vedvarer bør du oppsøke tannlegen for en sikkert vurdering av årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...