Gå til innhold

Forslag til transportabel dessert ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sikker på at det smaker MYE bedre med mandler enn med mandeldråper. Det blir vel ikke så bittert?

Ja, det skulle jeg også tro, men vi bruker ingen av delene i riskremen vi, bare vanilje.

Skrevet

Mandelfråper er en svært lokal variant fra en meget avsondret bygd i trøndelag. ;o)

*Hehe* Min mor oppdaget på julaften et år at hun ikke hadde mandeldråper i huset og malte i desperasjon noen mandler og hadde i riskremen istedet og det ble aldeles nyyyydelig! Og siden har ikke vi brukt mandeldråper, men malte mandler.

Vi har ikke riskrem på julaften (har moltekrem), men vi har også alltid skoldede og hakkede mandler i riskremen når vi har det Og det skal være Kirsebærsaus, men hele kirsebær !!

Skrevet

Nei, det blir jo ikke bittert i det hele tatt, bare en deilig, naturlig mandelsmak.

Det var egentlig kjempesmart! Må prøves!

Skrevet

Vi har ikke riskrem på julaften (har moltekrem), men vi har også alltid skoldede og hakkede mandler i riskremen når vi har det Og det skal være Kirsebærsaus, men hele kirsebær !!

Det er hele kirsebær i kirsebærkompotten så det følger med. :o)

Skrevet

Nei, det blir jo ikke bittert i det hele tatt, bare en deilig, naturlig mandelsmak.

Mmmmm, herlig. For jeg synes nemlig at riskrem med mandeldråper ikke er så godt, men elsker jo friske mandler da.

Skal prøve å huske det til en gang vi skal ha riskrem.

Skrevet

Det er hele kirsebær i kirsebærkompotten så det følger med. :o)

Ok ;-)

Skrevet

Ser godt ut, men ikke så lett å transportere porsjonsdesserter.

Det er lovlig å lage panna cotta (eller creme brulee, for den saks skyld) i en stor form. Like godt allikevel...

Skrevet

Tiramisu er jo svært transportabelt - kan lages i langpanne/stor form.

Ellers kanskje fruktsalat, med hjemmelaget sukker/kanellake?

Skrevet

Mandelfråper er en svært lokal variant fra en meget avsondret bygd i trøndelag. ;o)

*Hehe* Min mor oppdaget på julaften et år at hun ikke hadde mandeldråper i huset og malte i desperasjon noen mandler og hadde i riskremen istedet og det ble aldeles nyyyydelig! Og siden har ikke vi brukt mandeldråper, men malte mandler.

Kan ikke huske at jeg eller min mor har hatt mandeldråper/mandler i riskremen.

Skrevet

Kan ikke huske at jeg eller min mor har hatt mandeldråper/mandler i riskremen.

Hva har dere for slags smakstilsetning da? Det må da bli veldig tamt uten noe?

Skrevet

Hva har dere for slags smakstilsetning da? Det må da bli veldig tamt uten noe?

Vi blander bare grøt, vispet krem og sukker, og synes det er godt...

Kanskje vi skal prøve vaniljesukker/vaniljedråper neste gang?

Jeg kjøper av og til frossen riskrem, men har aldri tenkt over om den er smaksatt med noe(skal sjekke).

Gjest brukes også julaften hos oss
Skrevet

Fruktsalat er min favoritt.

Bruker boks som basis og fyller på med banan, eple,kiwi, melon, ananas, mandarinbåter, druer og rosiner. (Alt kan brukes)

Visper krem som halvblandes med romkrem. Kjempedeilig med dessert som ikke er for mektig.

Skrevet

Sjokolademousse !

Nå står den i kjøleskapet og godgjør seg. Gleder meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...