Gjest graceless Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Noen som har noen psykologer i Oslo-området å anbefale (helst sentrumsnært)? hva er å foretrekke av psykiater og psykolog? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest profile Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg tror jeg ville forsøkt å få behandling hos en psykiater, da de (ihvertfall bør) ha greie på medisiner dersom du trenger det. Ellers må du få noen andre til å ordne med medisiner. Jeg går selv til psykolog, men jeg har ikke så stor tro på at det kan hjelpe særlig når vedkommende ikke har særlig greie på medisiner. Men, psykiatere er det jo enda færre av en psykologer:( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1402004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 psykiatere vokser ikke akkurat på gress da:) De som står på en offentlig liste er som regel fulle, eller har årelange ventelister. du spør om psykologer som man kan anbefale. Det er vanskelig å svare på, for det er så forskjellige hva folk liker. Hva ønsker du av en psykolog? Hva trenger du hjelp til? Hvilke egenskaper setter du pris på hos en psykolog? Tror du må svare på dette her først før jeg kan komme med noen anbefalinger 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1402114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg tror jeg ville forsøkt å få behandling hos en psykiater, da de (ihvertfall bør) ha greie på medisiner dersom du trenger det. Ellers må du få noen andre til å ordne med medisiner. Jeg går selv til psykolog, men jeg har ikke så stor tro på at det kan hjelpe særlig når vedkommende ikke har særlig greie på medisiner. Men, psykiatere er det jo enda færre av en psykologer:( jeg anbefaler deg å skrive et brev og sende ut til diverse psykologer i byen. husk å legg ved henvisning fra legen. jobber med å få psykolog i oslo selv. ser ut som det kan ta litt tid. fant en liste over de med drifsavtale på psykologtjeneste.no. Om du har råd lønner det seg muligens med en uten driftsavtale, da de gjerne har kortere køer. Jeg fikk tilbud om en sådan, men da en times betaling for å gå hos henne er det jeg har igjen etter alle utgifter og matbudsjettet er brukt opp for en måned, er det heller lite aktuelt for meg iallefall (typisk studentbudsjett9. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1402119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 jeg anbefaler deg å skrive et brev og sende ut til diverse psykologer i byen. husk å legg ved henvisning fra legen. jobber med å få psykolog i oslo selv. ser ut som det kan ta litt tid. fant en liste over de med drifsavtale på psykologtjeneste.no. Om du har råd lønner det seg muligens med en uten driftsavtale, da de gjerne har kortere køer. Jeg fikk tilbud om en sådan, men da en times betaling for å gå hos henne er det jeg har igjen etter alle utgifter og matbudsjettet er brukt opp for en måned, er det heller lite aktuelt for meg iallefall (typisk studentbudsjett9. Her er jeg igjen willow, bare for å si at det er gratis og tilgjengelig psykologtjeneste på studenthelsetjenesten på Blindern. Men dette er for behandling av det mer kortvarige slaget. Bare et tips i nødens stund! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1402176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Her er jeg igjen willow, bare for å si at det er gratis og tilgjengelig psykologtjeneste på studenthelsetjenesten på Blindern. Men dette er for behandling av det mer kortvarige slaget. Bare et tips i nødens stund! takk. vet om det. har vært borti den typen behandling tidligere, i trondheim. har fått vite at jeg trenger langtidsterapi, så er vel det best å satse på. er ikke så klar for å investere i en psykolog og så hoppe rett ut igjen. uæh. men tusen hjertelig millioner takk for at du svarer meg. settes masse masse pris på. bor du her i oslo? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1402620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 takk. vet om det. har vært borti den typen behandling tidligere, i trondheim. har fått vite at jeg trenger langtidsterapi, så er vel det best å satse på. er ikke så klar for å investere i en psykolog og så hoppe rett ut igjen. uæh. men tusen hjertelig millioner takk for at du svarer meg. settes masse masse pris på. bor du her i oslo? for å benytte deg at tilbudet på universitetet så må du være student. Selv om de ikke driver langtidsterapi så kan det være en mulighet å komme i kontakt med dem for så at de henviser deg videre til en annen med avtale som driver med lengre tids terapi. Det er nok lettere om det går gjennom dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1403701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Kommer helt ann på hva som er problemet ditt, jeg fikk god hjelp av psykiater, innen 2 uker fra jeg gikk på "smellen", fikk gode råd, ble kvitt medisiner og fikk et opplegg jeg kunne takle å gjennomføre... som sagt: innen psykiatri finnes det like mange løsninger som klienter, så du må bare prøve og se om behandleren din er den rette for deg:-) *ikke lett det der* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1403712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 for å benytte deg at tilbudet på universitetet så må du være student. Selv om de ikke driver langtidsterapi så kan det være en mulighet å komme i kontakt med dem for så at de henviser deg videre til en annen med avtale som driver med lengre tids terapi. Det er nok lettere om det går gjennom dem. jeg er student, men ikke her i oslo. jeg er registrert som masterstudent i trondheim. kan jo evt høre med de på blindern om de har noe kapasitet, og hvordan jeg stiller som fjernstudent. tror egentlig at jeg stiller uten rettigheter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1404593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 jeg er student, men ikke her i oslo. jeg er registrert som masterstudent i trondheim. kan jo evt høre med de på blindern om de har noe kapasitet, og hvordan jeg stiller som fjernstudent. tror egentlig at jeg stiller uten rettigheter. Hei igjen willow! Jeg er i samme situasjon som deg vedr. status som fjern-student. Jeg bor i Oslo, men er masterstudent i Bergen. Nå er det ikke aktuelt for meg å bruke tjenestene på Blindern, men om så var, så ville jeg kontakte helsetjenesten i Bergen, og få dem til å koble meg opp imot psykologtjenesten i Oslo. Det er jo faktisk slik at man bare skal betale for én semeteravgift i semesteret. M.a.o. er det overflødig å betale semesteravgift både i Trondhjem og i Oslo. Noen studenter tar jo faktisk fag på mer enn ett studiested. Kommer du først i kontakt med psykologtjenesten på Blindern, er det større sannsynlighet for at noen der kan hjelpe deg videre. Det er sikkert lurt å understreke for dem at du trenger stabil og langvarig behandling. Veien til en god stabil psykolog med refusjonsavtale for mitt vedkommende, gikk gjennom "vennskap og kjennskap". Det var en annen behandler som kjente en som hun koblet meg opp med! Jeg vet jeg har vært heldig, og gleder meg nesten daglig over det! Jeg håper du selv får like mye vind i seilene i tiden som kommer. Lykke til med psykolog-jakten, og lykke til med studier! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1404650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hei igjen willow! Jeg er i samme situasjon som deg vedr. status som fjern-student. Jeg bor i Oslo, men er masterstudent i Bergen. Nå er det ikke aktuelt for meg å bruke tjenestene på Blindern, men om så var, så ville jeg kontakte helsetjenesten i Bergen, og få dem til å koble meg opp imot psykologtjenesten i Oslo. Det er jo faktisk slik at man bare skal betale for én semeteravgift i semesteret. M.a.o. er det overflødig å betale semesteravgift både i Trondhjem og i Oslo. Noen studenter tar jo faktisk fag på mer enn ett studiested. Kommer du først i kontakt med psykologtjenesten på Blindern, er det større sannsynlighet for at noen der kan hjelpe deg videre. Det er sikkert lurt å understreke for dem at du trenger stabil og langvarig behandling. Veien til en god stabil psykolog med refusjonsavtale for mitt vedkommende, gikk gjennom "vennskap og kjennskap". Det var en annen behandler som kjente en som hun koblet meg opp med! Jeg vet jeg har vært heldig, og gleder meg nesten daglig over det! Jeg håper du selv får like mye vind i seilene i tiden som kommer. Lykke til med psykolog-jakten, og lykke til med studier! Klem fra Det var egentlig slik det fungerte her også. Psykologen min i Trondheim koblet meg opp mot en ny her i Oslo. Jeg tenker litt på at jeg kanskje hoppet av det lasset for fort, men jeg trivdes VIRKELIG IKKE i hans nærvær. det skurret noe så innmari. Så her står jeg altså på bar bakke. Skal få sendt ut noen brev igjen i dag, så får vi se hvordan det går. Jeg har liksom ikke helt krefter til å gjøre alt dette. Føler at hm, nei... jeg er kanskje ikke så trengende da, og kanskje jeg bare skal hoppe av hele karusellen av dette helsesystemrotet. Skulle egentlig ønske det fantes noen som kunne komme opp til meg, knipse og si"der ja!" så fantes det ikke noe trøbbel lenger. angående blindern. mener du at jeg burde ringe student-psykologene i trondheim og be dem videreformidle meg til blindern? w 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1405047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Det var egentlig slik det fungerte her også. Psykologen min i Trondheim koblet meg opp mot en ny her i Oslo. Jeg tenker litt på at jeg kanskje hoppet av det lasset for fort, men jeg trivdes VIRKELIG IKKE i hans nærvær. det skurret noe så innmari. Så her står jeg altså på bar bakke. Skal få sendt ut noen brev igjen i dag, så får vi se hvordan det går. Jeg har liksom ikke helt krefter til å gjøre alt dette. Føler at hm, nei... jeg er kanskje ikke så trengende da, og kanskje jeg bare skal hoppe av hele karusellen av dette helsesystemrotet. Skulle egentlig ønske det fantes noen som kunne komme opp til meg, knipse og si"der ja!" så fantes det ikke noe trøbbel lenger. angående blindern. mener du at jeg burde ringe student-psykologene i trondheim og be dem videreformidle meg til blindern? w Jeg ville tatt kontakt med helsetjenesten i Trondhjem, ikke nødvendigvis en psykolog der, men en som har ansvaret for helsetjenesten der og formidlingen av denne. Hos dette mennesket ville jeg bedt om hjelp til å bli koblet opp mot helsetjenesten på Blindern. Sosionomtjenesten i Trondhjem er også en mulighet. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1405885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg ville tatt kontakt med helsetjenesten i Trondhjem, ikke nødvendigvis en psykolog der, men en som har ansvaret for helsetjenesten der og formidlingen av denne. Hos dette mennesket ville jeg bedt om hjelp til å bli koblet opp mot helsetjenesten på Blindern. Sosionomtjenesten i Trondhjem er også en mulighet. Lykke til! ok. jeg skal ta mot til meg og ringe dem i morgen..... må nesten få noe snart. hadde nok et lite tilfelle i kveld. men. hm. nå tar vi helt over debatten til noen andre her 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1406422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 ok. jeg skal ta mot til meg og ringe dem i morgen..... må nesten få noe snart. hadde nok et lite tilfelle i kveld. men. hm. nå tar vi helt over debatten til noen andre her Med den erfaringen jeg selv har med å få adekvat hjelp til rett tid, vil jeg si at det ikke er noe som er viktigere enn å få til gode forbindelser for dem som virkelig trenger det! Andre lesere må tåle at det blir litt ensporet kommunikasjon i blant. Jeg tror og håper det er rom for nettopp det her inne på DOL! Good luck! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1406440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Med den erfaringen jeg selv har med å få adekvat hjelp til rett tid, vil jeg si at det ikke er noe som er viktigere enn å få til gode forbindelser for dem som virkelig trenger det! Andre lesere må tåle at det blir litt ensporet kommunikasjon i blant. Jeg tror og håper det er rom for nettopp det her inne på DOL! Good luck! jeg har fått napp! hos ei dame like ved majorstua. skal dit neste uke. wish me luck 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1418327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 jeg har fått napp! hos ei dame like ved majorstua. skal dit neste uke. wish me luck Fantastisk willow!!!! Dette var virkelig good news! Skal si du har stått på, for dette gikk sjeldent raskt må jeg si! Takk også for at du vil dele slike hyggelige nyheter med meg! Har vedkommende kommunal avtale, eller må du betale for hele moroa selv? Husk i alle fall at det går an å trekke dette fra på skatten hvis det koster flesk. Når du fyller ut selvangivelsen er det et eget særfradrag for dem med store helseutgifter (dette står godt forklart i veiledningen til selvangivelsen). I januar ber du psykologen om å skrive ut en samlet kvittering på alle timene du har hatt. Dette legger du ved selvangivelsen sammen med en erklæring fra fastlegen der det attesteres at du trenger den form for behandling. Enkelt og greit (husk å ta kopi av vedleggene!). Skal se våre veier krysses på vei til hver vår behandler i samme del av byen! Jeg ønsker deg all lykke til, og håper det oppstår god kjemi mellom dere. Det er en spennende vei som ligger foran deg! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1418533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Fantastisk willow!!!! Dette var virkelig good news! Skal si du har stått på, for dette gikk sjeldent raskt må jeg si! Takk også for at du vil dele slike hyggelige nyheter med meg! Har vedkommende kommunal avtale, eller må du betale for hele moroa selv? Husk i alle fall at det går an å trekke dette fra på skatten hvis det koster flesk. Når du fyller ut selvangivelsen er det et eget særfradrag for dem med store helseutgifter (dette står godt forklart i veiledningen til selvangivelsen). I januar ber du psykologen om å skrive ut en samlet kvittering på alle timene du har hatt. Dette legger du ved selvangivelsen sammen med en erklæring fra fastlegen der det attesteres at du trenger den form for behandling. Enkelt og greit (husk å ta kopi av vedleggene!). Skal se våre veier krysses på vei til hver vår behandler i samme del av byen! Jeg ønsker deg all lykke til, og håper det oppstår god kjemi mellom dere. Det er en spennende vei som ligger foran deg! Klem fra takk! jeg valgte psykologer ut fra lista om de som har driftsavtale, og om det viser seg at hun ikke har det er det game over for studenten som ikke kan betale over fem hundre kroner for noe annet enn kost, losji og transport i måneden. så da kan skattefradag være skattefradag. har frikort nå, så jeg slipper å betale ut året når jeg finner psykolog med driftsavtale, noe jeg tror hun her er. om ikke kan hun vel ikke stå på den lista over 2005? så du har psykolog i samme del av byen? tør jeg spørre hvilken gate? min er i fridtjof sin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1418783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 takk! jeg valgte psykologer ut fra lista om de som har driftsavtale, og om det viser seg at hun ikke har det er det game over for studenten som ikke kan betale over fem hundre kroner for noe annet enn kost, losji og transport i måneden. så da kan skattefradag være skattefradag. har frikort nå, så jeg slipper å betale ut året når jeg finner psykolog med driftsavtale, noe jeg tror hun her er. om ikke kan hun vel ikke stå på den lista over 2005? så du har psykolog i samme del av byen? tør jeg spørre hvilken gate? min er i fridtjof sin. Nei da, psykologen kan ikke stå på den listen uten å ha driftsavtale. Det er bare nesten for godt til å være sant at du har fått plass så raskt;) Vi er nok på forskjellige steder skjønner jeg. Min holder til syd øst for deg, så vi kommer nok ikke til å snuble i hverandre med det første....med mindre du går deg bort og havner ved vestkantens torg. Lykke til - det er så superspennende med den første timen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1418890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Nei da, psykologen kan ikke stå på den listen uten å ha driftsavtale. Det er bare nesten for godt til å være sant at du har fått plass så raskt;) Vi er nok på forskjellige steder skjønner jeg. Min holder til syd øst for deg, så vi kommer nok ikke til å snuble i hverandre med det første....med mindre du går deg bort og havner ved vestkantens torg. Lykke til - det er så superspennende med den første timen! ja, jeg ble litt paff selv. var forberedt på å vente til november, i det minste. men.... nå har jeg jo bare fått EN time. det er godt mulig at hun vil ta meg inn i systemet sakte men sikkert. kan jo være at jegikke får time hver uke med det første. vi får se. er skikkelig nervøs egentlig. håper virkelig at kjemien stemmer. jeg var nok virkelig bortskjemt med ham jeg gikk i hos trondheim. samtidig er det utrolig vanskelig å skifte behandler når man har gått hos samme person i tre år. uæh. men. det må vel kunne gå håper jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198676-psykolog/#findComment-1418953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.