Gå til innhold

Er det noen som har tatt blindtarmen?

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg har så vondt på høyre side av magen. Klarer nesten ikke å rette meg skikkelig ut når jeg går. Hvordan er symptomene på at det er noe med blindtarmen? Når jeg sitter er det bedre, enn når jeg står. Det begynte for ett par timer siden

Skrevet

Jeg har ikke tatt den, men kjenner flere som har gjort det. Hvis smertene ikke gir seg , og evt. blir verre så dra til legen. Det behøver jo ikke være betent blindtarm, men kan være greit å få sjekket det opp siden symptomene er smerter som utstråler seg nedover hø. del av magen.

Lykke til og god bedring:)

Skrevet

Er det skikkelig vondt, ville jeg ha tatt en telefon til legen, eller dra på legevakta.

Sterke smerter i magen er jo ikke noe godt, og kan være symptom på noe.

God bedring!

Skrevet

I løpet av et par timer var jeg så dårlig at jeg kunne ikke ha skrevet innlegg på dol. Jeg ble flyttet med ambulanse til sykehuset og operert dagen etter, det tok litt tid før de oppdaget hva dette var for noe. Jeg har aldri vært så syk i hele mitt liv. Sjekk det med engang hvis du tror det er blindtarmen, det kan være farlig ellers.

Skrevet

Jeg kastet opp og var skikkelig dårlig ved siden av å ha vondt på siden. Legen testet med å trykke ned mot blindtarmen og slippe raskt opp igjen. Det var ikke vondt når han trykte, men når han slapp opp.

Jeg kunne heller ikke bøye høyre ben opp mot magen hvis jeg lå på ryggen.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg kastet opp og var skikkelig dårlig ved siden av å ha vondt på siden. Legen testet med å trykke ned mot blindtarmen og slippe raskt opp igjen. Det var ikke vondt når han trykte, men når han slapp opp.

Jeg kunne heller ikke bøye høyre ben opp mot magen hvis jeg lå på ryggen.

fikk du først vondt på siden? Jeg har begynt å bli kvalm nå den siste halvtimen, men ikke så mye at jeg kaster opp.

Skrevet

fikk du først vondt på siden? Jeg har begynt å bli kvalm nå den siste halvtimen, men ikke så mye at jeg kaster opp.

Nei, jeg ble generelt dårlig kvelden før jeg fikk vondt i siden. Dårlig matlyst, kvalm, feber.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Nei, jeg ble generelt dårlig kvelden før jeg fikk vondt i siden. Dårlig matlyst, kvalm, feber.

Bra! Jeg håper ikke det er blindtarmen! Hvor sterke var smertene i siden da de begynte?

Skrevet

Bra! Jeg håper ikke det er blindtarmen! Hvor sterke var smertene i siden da de begynte?

Det er jo litt vanskelig å forklare hvor sterke noens smerter er, da :-) Det gjorde vondt, men jeg gråt ikke, liksom. Formen totalt sett var verre enn bare smertene alene.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Det er jo litt vanskelig å forklare hvor sterke noens smerter er, da :-) Det gjorde vondt, men jeg gråt ikke, liksom. Formen totalt sett var verre enn bare smertene alene.

litt vanskelig å forklare ja, det var en som skrev at hun ikke kunne ha skrevet innlegg på dol. Jeg har ikke så sterke smerter. Jeg får vente og se det ann i løpet av kvelden. Er det slik at det blir vondere og vondere?

Skrevet

litt vanskelig å forklare ja, det var en som skrev at hun ikke kunne ha skrevet innlegg på dol. Jeg har ikke så sterke smerter. Jeg får vente og se det ann i løpet av kvelden. Er det slik at det blir vondere og vondere?

Jeg tror ikke det finnes noen oppskrift på hvordan en blindtarmbetennelse arter seg. Det varierer vel fra person til person, hvor stor del av tarmen som er betent osv.

Men jeg hadde nok heller ikke kunnet sittet og skrive på DOL, nei.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noen oppskrift på hvordan en blindtarmbetennelse arter seg. Det varierer vel fra person til person, hvor stor del av tarmen som er betent osv.

Men jeg hadde nok heller ikke kunnet sittet og skrive på DOL, nei.

Det er godt å høre. Jeg prøvde å trykke inn ved blindtarmen. Det gjorde litt vondt da jeg slapp igjen. Vi ser det ann.

Håper jeg slipper dette nå. Det har vært så mye stress i det siste.

Takk for alle nyttige svar! Jeg er utrolig glad for disse dol-sidene. En får jo svar på alt en lurer på, og med en gang i tillegg:) Ha en fin kveld. Jeg selv tror jeg legger meg på sofaen

Skrevet

Det er godt å høre. Jeg prøvde å trykke inn ved blindtarmen. Det gjorde litt vondt da jeg slapp igjen. Vi ser det ann.

Håper jeg slipper dette nå. Det har vært så mye stress i det siste.

Takk for alle nyttige svar! Jeg er utrolig glad for disse dol-sidene. En får jo svar på alt en lurer på, og med en gang i tillegg:) Ha en fin kveld. Jeg selv tror jeg legger meg på sofaen

Jeg ville bare komme med et lite innspill..

Jeg hadde noe jeg trodde var blindtarmbetennelse. Jeg var ikke i Norge da jeg ble dårlig, men jeg hadde akkurat slike symptomer. Vondt da jeg slapp opp etter å ha trykket raskt på området osv. Kunne ikke ligge på rygg mens jeg løftet høyre men osv.

Jeg tok Tetracyclin (Antibiotika) 8 dager, og alle symptomer forsvant litt etter litt før alt var som normalt igjen.

Nå er det ikke bare å løpe over gata for å kjøpe Antibiotika reseptfritt i Norge da..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...