Gå til innhold

Jeg har skiftet fra amalgam til plast og det er så vondt! hva er dette?


Marlena

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed av tannlegen min at jeg måtte skifte 3 amalgamfyllinger, fordi de var dårlige.

Jeg skiftet på mandag. Jeg hadde ikke vondt før jeg gikk til tannlegen. Min plan var bare å skifte en liten plombe som jeg hadde mistet. Da han så de andre plombene sa han at jeg burde skifte det også. Så det gjorde jeg...problemet er at i dag er det torsdag og jeg har fortsatt vondt! Jeg kan ikke tygge. Spesielt på den siden hvor jeg skiftet oppe. Der sprenger det til alle kanter og det iser forferdelig! Hva er dette? De to fyllingene jeg tok nede har også gjort vondt. Jeg har derfor tygget myk mat med tungen og ellers nesten ikke spist. Han vil også at jeg skal skifte to fyllinger til, men jeg vet ikke om jeg tør. Burde han sjekke hva han har gjort nå, det kan da ikke være riktig at jeg skal ha vondt nå? Men jeg vet ikke om jeg tør å gå til han igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk plastfylling i en tann (jeksel langt bak) for et par år siden. Og det svei og iset i to måneder etterpå når jeg spiste !! Så gav det seg langsomt. Enkelte mener at det er helt normalt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Jeg fikk plastfylling i en tann (jeksel langt bak) for et par år siden. Og det svei og iset i to måneder etterpå når jeg spiste !! Så gav det seg langsomt. Enkelte mener at det er helt normalt....

Hei.

Jeg har gitt et svar på dette nedenfor.

Hvis smerten er sterk og vedvarende synes jeg ikke man skal la seg plage med det, men oppsøke tannlege.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marlena

Hei.

Jeg har gitt et svar på dette nedenfor.

Hvis smerten er sterk og vedvarende synes jeg ikke man skal la seg plage med det, men oppsøke tannlege.

Lykke til.

Jeg var hos tannlegen i dag, det eneste han gjorde var å slipe litt på plastikken. En tannlegetekniker som familien min kjenner sa at jeg burde ta røngten også, kanskje det ikke er gjort bra nok arbeid. I dag er det fredag, og det er fortsatt vondt. Synes du jeg burde ta røntgen av tennene mine. Jeg "svelger" fortsatt bare "yoghurt". Kan ikke tygge. Tygger jeg, sprenger det noe så grådig, spesielt med tannen jeg fylte øverst og det er akkurat som det går en verkestripe opp over hode, som verker voldsomt. Jeg er aldri plaget med noe hodepine ellers og har ellers god helse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...